ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Bygglov

Allmänt, biverkningar, växter Permalink2

Tisdag den 26 februari 2013

 

Så tacksam, fick sova mer än vanligt den första natten  men hela förmiddan gick åt till att somna, springa på toan, sova, toan etc. Kunde inte hålla ögonen öppna.

Lederna i kroppen rör sig igen.

Prickig över hela kroppen och klådan under bandagen är inte kul

 

Det trygga i alltihop är ju att jag känner igen symptomen och vet att det är en process som jag måste gå igenom hela tiden för varje behandling. Inte för att det gör mindre ont av att veta men jag vet vad det beror på så jag blir inte rädd.

 

Fick första numret av Allt om trädgård idag, har en korttidsprenumeration. Nu vaknade trädgården i mitt hjärta. Såg så många fina blommor som jag vill ha, ssk blå, såg bla  ett blått kungsljus. Fanns så mkt intressant att läsa. Det värsta är att här ligger snön så djup så man får drömma länge innan det blir verklighet med trädgård.

Men jag kände hur mitt sinne ljusnade. Det var som att det började växa små blommor i mitt hjärta och det värmde mig inombords

 

På em blev det inbetalning av räkningar och förberedelse av gudstjänsten på söndag.

Ass fortsatte med omplantering av blommorna. Det går sakta framåt. Såg första tendensen

på chilifröna att de sticker upp.

 

Skulle scanna in lite dokument men det är omöjligt att få scannern att vara kompatibel med datorn. De går inte att få in, vet inte vad jag ska göra för  jag måste få in dem.

 

Ikväll såg jag Bygglov och blev allt avundsjuk. Tänk om de kunde komma till mig och göra något liknande, ett uterum skulle inte var fel för oss alla, en pärlvrå till mig och en arbetsplats för makens reparationer av gitarrer i garaget, det vore han värd.

Men vi bor väl för långt borta och är för lite vackra

 

Dagens tanke: Det finns inget bättre skönhetsmedel än lycka

 

 

 

#1 - - Pia:

Kanske ska du prova att skriva till dem på Bygglov och kanske till Sofias änglar också.. :)
Jo, nu börjar jag också längta efter vår och sommar. Så jag förstår dig, att du längtar efter din härliga trädgård!
Kram!!!

#2 - - Tolmia:

Ja visst är det skönt att det går mot ljusare tider.
Även om vi också tyvärr har för mycket snö kvar här också. Jag såg lite om altanen på bygglov.
Fast insåg att vi nog inte heller kommer få någon sådan.
kram till dig härifrån mig.

Till top