ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

En mindre katastrof-men kännbar

Allmänt, andligt, biverkningar Permalink4

Onsdag den 27 februari 2013

 

Sov uruselt, sån klåda, brännande stickningar i hela kroppen, kokande ansikte, tomatröd och rally på tankarna.De  gick runt runt, hur jag än försökte bryta dem så gick det inte. Var urslut när morgonen kom

 

Svårt sova på dagen också, så det var ingen hitdag

 

Då belsöt jag  mig att fortsätta med gudstjänstplaneringen och i går hade jag gjort allt klart i en grovplanering, skulle bara renskriva och när jag ska öppna dokumentet då är allt borta. Allt. Trodde jag skulle bryta ihop. Sökte i fyra timmar, bad till Gud, försökte leta på all sökord men allt var borta, Varenda sång, varenda tanke, alla hopknytningar och välkomstord hela programplaneringen.

Så besviken och ledsen. Förstår det inte.

 

Kände mig helt uttröttad och hur ska jag orka börja om igen. Arg och besviken på Gud, jag som har så lite kraft och så var allt bortslösat. Vad gör man då?

 

Jag släpper inte Gud även om jag är arg, jag har bett om nya ord och hoppas att jag ska få flyt imorgon. Kanske jag hade bett för lite igår och gått i egen kraft? Eller är det sånt som kan hända i livet ändå?

 

Kände mig så ur gängorna. Hade lovat träffa pärlvänner och bjuda på fika men kände verkligen ingen lust fara iväg.

 Men jag for och blev glatt överraskad. Dels för att det visade sig att jag behövdes där som lyssnare och ”psykolog”, det jag har gått igenom i livet kan ge andra något, dels för att jag blev uppvaktad på födelsedagen. Så glad. Mitt humör förändrades. Jag fick inte mycket gjort men jag var där och jag var behövd.

 

När jag kom hem var jag på gott humör igen. Då var det dags att förhöra sonen på samhällsekonomi och då säger han att jag är bättre än läroboken och att jag borde skriva en lärobok i samhällskunskap för jag är så bra på förklara lättfattligt.

Då blev jag så glad. Vi fick en riktigt mysig stund och sen säger han att han är så glad att jag är en så bra mamma som är så välutbildad och klok och att han lär sig så bra av mig när jag förhör honom.

Jag är bara så tacksam att jag kan vara till hjälp. Han började längta efter morfar så då v´fick vi prata om morfar i himlen också. Han hade velat var så stor som han är nu och föra samtal med morfar.

 

Men nu ska jag försöka att inte ligga och älta det försvunna dokumentet utan be om ny ork och ledning för morgondagen.

 

Dagens tanke:  att ge något till andra reflekterar tillbaka i överflöd

#1 - - Cecilia summerar:

Åh,kära du... Så tungt det måste ha varit att förlora alla de tankar, all den planering som redan var given dig av Gud. Och när sånt händer en dag då man mår dåligt av smärta och för lite sömn kan det verkligen kännas som att man ska rasa.
Så fick du sånt som höll dig uppe. Behövd och uppskattad. Särskilt berörs jag av din fantastiska sons ord till dig. Tänk såna goda föräldrar ni har varit när er son lärt sig se detta och uttrycka sig så.
Nu önskar jag bara att dina tangenttryck ska komma tillbaka. Genom ett under, eller i ett fritt flöde genom fingrarna.
Kram!

#2 - - Tolmia:

Vilken glädje att ha sådana pärlvänner!
Önskar att du känner att Gud både bär och leder idag.
Kram och lyckönskan inför dagens predikan.

#3 - - skrivmoster:

Så tråkigt det är när något man arbetat med bara försvinner. Men jag tycker mig ha hört det förr och då fick du tillbaka det - så ge inte upp! Men det är klart, har du letat så länge så ... Jag tror och hoppas att du får energi och kraft till nya meningsfulla ord.

Så trevligt att få komma ut och bli uppvaktad och vara till glädje för andra som gav av sin omsorg. Du är en riktig kämpe som trotsar alla jobbiga känslor och åker iväg.

Hoppas att du får en fin och meningsfull dag!
Varm kram

#4 - - Sanna:

Jag ber att Gud ska leda dig - och att du ska få modet att bara följa hans ledning i planeringen inför Gudstjänsten.
Jag hoppas du får en fin dag
kram

Till top