ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Telefon från Spanien och inlägg från Holmsund

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar, växter Permalink0

Torsdag den 28 februari 2013

 

Fick sova bättre i natt så det var lättare att vakna. Supersvullen i ryggen så ass sa det var som ett hårt lock över ryggen. Jag kände knappt att hon rörde mig, inte bra så det blev mkt muskelkräm. Haft mycket domningar i ryggen idag.

 

Bad Gud om kraft att orka börja om med gudstjänstplaneringen och det gick riktigt bra. Mitt i allt fick jag ett uppmuntrande meddelande på Fb där en vän påminde mig om en predikan jag haft för tio år sen som gett henne så mkt. Tänk att hon skrev det just idag när jag behövde pepp. Tänk att hon mindes och att jag fått ge ngt som fastnade till än idag.

 

Nu har jag mailat mig själv alla dokument så inget ska försvinna och att jag ska kunna öppna dem överallt.

 

På em gjorde ass o jag en minitur till Blomsterlandet , var halva priset på frön för medlemmar, köpte tre påsar plus myrmedel i dosa så vi får bort myrorna inomhus. Såg att några tomatfrön som jag satte i lördags har kommit upp

 

Så ringde telefonen, var från Spanien , en vän som jag ej känner så mycket men som ville gratta och tacka mig för min blogg och ge lite tips. Blev så glad för hon är en verklig kämpe på sitt håll. Så glad att min blogg får betyda saker för många oavsett var man bor.

 

Sen tog tröttheten ut sin rätt så sen har jag inget gjort mer än försökt förhöra det sista i samhällskunskapen och haft överblick på sonens sportlovslägerpackning. Oj vad februari gått fort, hur kan det var sportlovsläger redan?

 

Har hela veckan haft som mål att få in lite bilder på bloggen men orken har inte räckt till.

 

Dagens tanke: Uppmuntrande ord kan förvandla en hel dag

Till top