ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Det känns som jag vill skrika

Allmänt, biverkningar Permalink4

Tisdag den 29 januari 2013

 

Sov lite bättre än väntat men väldigt lätt så jag hörde både maken o tidig telefon. Förstod då att ant ass eller barnen var sjuka och nu var det barnen och ingen av mina inskolade vikarier kunde komma.

Det känns så typiskt att detta sker när jag är som sämst o inte kan vara med och visa något.

 

Som tur var kom A och hjälpte mig upp medan de på Frösunda fortsatte ringa för få tag i någon som åtminstone kunde vara med mig så jag slapp vara ensam.

 

Till slut fick de tag i en tjej som aldrig varit här som blev hit skjutsad.

 

Har en riktigt risig dag. Magen bara rinner, är som en legogubbe i ryggen där varenda kota rör sig när jag lägger mig. Så märklig känsla som dessutom gör så ont. Eftersom mina vätskedrivande driver extra idag då jag inte kan ta dem behandlingsdagen och jag är supersvullen så blir det mycket upp o ner ut sängen.

Mina utslag och blåsor efter vävplåstret från igår har gjort att huden spruckit upp vid halsen och svider. Hoppas de inte bli infekterade då jag ej kan sätta på något skydd

 

Småsover men kan inte slappna av då det är en okänd människa i huset så det blir ingen riktig vila.

 

Oj när det blir sjukdomar är det inte lätt att vara i behov av andra. De har ringt flera ggr från sjukjouren och inte hittat ngn. Nu har verksamhetschefen hittat en men  det blir ännu en som är  ny som kommer i morgon bitti och sen en annan på eftermiddan men hon är i alla fall inskolad för ett halv år sen.

Det innebär att jag inte kan följa sonen till hörselrehabiliteringen vilket jag velat så jag kunde ha diskuterat en del som jag funderar på, utan då får maken ta ledigt o göra det men det är inte detsamma som om jag fått göra det själv.

 

Det är såna här ggr  när det blir vikarier det blir så jobbigt att vara beroende och dessutom må så dåligt som jag gör efter behandlingen. Det är då jag blir less på att inte klara mig själv. Eljest när allt funkar runt omkring så går det "bra" med beroendet även om det inte var min optimala önskan för livet.

Det var för väl att jag som 21 åring inte visste att det skulle bli bestående skador för resten av mitt liv

Men livet blir inte alltid som man tänkt sig och man måste även såna här dagar försöka göra det bästa även om jag nu beklagar mig lite.

 

Jag vet innerst inne att jag kommer överleva morgondagen även om den blir jobbigare för mig och kommer  att kännas som en förlorad dag av mitt liv.

Jag får väl vara glad att min ordinarie för en gångs skull kunnat jobba två veckor i sträck men nu är risken att det blir hela veckan, det brukar ju smitta från barn till barn o sen till henne.

 

Men kanske morgonkvällens sammanträde då kan ge mig lite glädje jag får i all fall träffa folk.

 

Har i kväll lyssnat på sonens redovisning på Karin Boyes Kallokain. Mycket intressant och han var så fascinerad av den. Det är så kul när han reflekterar o kopplar till nutid också. Tyvärr var det lite för långt så nu skär o skär han.

 

Pratat med dottern när hon gick från bussen och följt henne på kartan.

 

Magen är lite bättre i kväll men det är bara att konstatera att  jag är slut.

 

Dagens tanke: Ett hjärta som är fyllt av kärlek blir aldrig gammalt

 

#1 - - Fraudfeeler:

Hoppas i alla fall att dina vikarier förstår att de ska hålla koll på dig! Hoppas och ber att du får vila i natt.

#2 - - Signhild Skrivmoster:

Jag kan föreställa mig att det blir många saker som krånglar till det när din ordinarie ass. inte kan komma. Synd att det inte finns flera inskolade som kan hoppa in och ge dig det du behöver. Dina krafter behövs till annat än att styra upp hela situationen.

Hoppas du ändå får en vecka med återhämtning och glädje. Kram!

#3 - - Cecilia summerar:

Kära Kristina...jag får också lust att skrika för det du behöver utstå. När kroppen är så sliten och skadad av behandlingarna skulle allt det andra bara behöva flyta. Minsta lilla detalj som går fel kan bli droppen som får orkesbägaren att rinna över.
Jag sjunger Charlotte Höglunds gamla sång med dig och ber om frid i kropp och tanke över den här dagen.

Vad gör jag när drömmen jag drömt
får ett plötsligt och oväntat slut.
Vad gör jag när allting känns fel
och ingenting är som förut.
Jag har ropat i ångest,
jag har frågat mig trött;
har du hört mina böner, har du hört mitt rop.

Jag vill ropa men har inga ord.
Jag vill gråta men har inga tårar.
Jag vill hoppas men ser inget hopp.
Jag vill bort men har inga vingar.

Känn ingen oro ge inte upp
Känn ingen oro ge inte upp
Känn ingen oro ge inte upp
min frid ger jag dig.

#4 - - Tolmia:

Nämen NEJ.
Vilken dag det blev för dig.
Det där var ju verkligen inte kul.
Och det där med assistentfrågan.
Jättetråkigt att du ska behöva ha det så där.
Att ha folk i huset som man inte träffat förut kan jag bara tänka mig hur jobbigt det måste vara.
Och särskilt att vara beroende av deras hjälp.
Vi har ju också haft många hos oss som jobbat hemma med pojkarna men då har vi ju ändå kännt dom först.
Jag hoppas verkligen din assistent kommer tillbaka snabbt och att de inga fler barn till assistenten blir sjuka.
Tycker att det är så synd att du får sådana här dagar. Fast glad att du vet att det kommer bättre dagar också.
jätte Jätte jätte kram <3

Till top