ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Ischias och bolstervar

biverkningar, pyssel Permalink5

Onsdag den 30 januari 2013

 

Sov lite i natt. Tungt ha en ny assistent. Inget fel på tjejen men jag måste ju vara uppe hela tiden och visa. Höll på svimma några gånget och inte fick jag sova en blund för  jag måste berätta allt . Tänkte att em skulle bli lugnare men även där fick jag vara upp ideligen och så ropade hon på mig jag fick gå dit fast jag sagt att hon måste komma till mig.

Så nu har jag så ont och ischias i mitt bättre ben. Inte bra

Ont i mitt bråck i övre magmunnen. Är som att allt upp och hoppa från sängen påverkar det negativt,det kommer i kläm  och blir rädd att det ska bli så illa att jag får åka in.

 

Dessutom gudstjänstutskottet i kväll o jag hade tagit på mig fikat innan jag visste att ass skulle var sjuk, men frysen hade lite innehåll så det löste sig tillsammans med snabbrört bakpulverbröd med filmjölk

 

Men alla extra grejer en sån här dag tar slut på mig.

 

Imorgon ska jag ta fasteprover så jag hoppas få sova för det är så tungt vara vaken o inte få äta något.

 

Nu kommer bilder på min omgjorda soffa. Måste själv säga att det blev bra. Tyget är ett gammalt bolstervar som jag sytt om och klätt en tjock dyna med Sen lyckades jag skarva så jag fick ut tre kuddar också.  Känns så roligt utnyttja något gammalt man har.  Så soffans omklädning kostade mig inget mer än madrassen som vi skar till. Resterna av den ska bli underlägg till att använda när jag knyter riktiga pärlhalsband.

 

 

 

Dagens tanke: För att uppleva regnbågens vackra färger måste man utstå regnet

 

 

#1 - - fraudfeeler:

Kesoplättar, ca 3 som ryms bra i pannan.
125 g Keso
1 ägg
1 msk fiberhusk
Mixas ihop och får svälla någon minut.
Steks i smör på ganska svag värme (det tar lite tid).
Jag gillar dom med vispad grädde och kanel.
Har sett att det är ganska vanligt att man smaksätter smeten med olika saker.

#2 - - Sonia:

Soffan blev jättefin !

#3 - - Signhild Skrivmoster:

Så fint det blev med överdraget och kuddarna! Roligt när man lyckas och kan känna sig nöjd!

Förstår att du får lägga mycket kraft på att informera och svara på frågor när du har ny ass. Det tar på krafterna.

Hoppas att du får en dag i lugnare tempo och med tid för vila! Kram

#4 - - Tolmia:

Men vad fint! Roligt att det blivit klart nu så vi fick se bilder,
Kram och önskan om att du får bättre dagar nu än de här senaste.
För de var verkligen inte roliga förstår jag.
Jag tänker på dig.

#5 - - Monica:

Snyggt att invertera färgen på knapparna i förhållande till tyget!

Till top