ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Kristina idag

Allmänt Permalink2

Onsdag den 24 juli 2013

 

Vaknade av en fruktansvärd mardröm. Jag skötte om prinsessan Estelle och vi fick fly och innan jag lyckats ta mig in i kyrkan var jag helst slut. Det var upplopp på torget o jag skulle skydda henne,  Min arm och hand var helt avdomnade så till slut lyckades jag vakna o få igång blodcirkulationen igen.

 

Ute sken solen så det blev sen frukost ute  tillsammans med dottern.

 

Fick flera gratulationer på namnsdagen, både på fb o sms.

 

Idag grillade vi. Blev en god middag på fläskkarré, grillade potatisskivor egenodlad squash, majskolvar och egna grönsaker. Vi åt ute i solen och njöt.

 

Trädgården kräver mkt vatten denna tid. Skördar ngr tomater varje dag och känner mig så rik.

Sonen har gjort sitt sommarprojekt idag att diska mina krukor.

 

Nu när dottern är hemma blir det inte så mycket tid för bloggande vill hinna umgås så mycket som möjligt med henne.

Maken har så ont i ryggen att jag blir rent orolig. Flera av semesterprojekten får han avstå för det gör så ont. Han är ju den som ska orka allt runt mig.

 

Dagens tanke:  Blott en dag ett ögonblick i sänder

#1 - - tolmia:

Grattis i efterskott på din namnsdag.
Lustigt sammanträffande att vi båda drömt om prinsessan Estelle.
Fast det står någonstans i bibeln att vi ska be för regenter och kungahus.
Glad att du får ha din dotter hos dig.
Jag önskar dig fina dagar.
Och så klart hela din familj.
Och särskilt dottern nu när hon är hemma.
Kram

#2 - - Kaela:

Glad att du har din dotyter hemma.
Det är så fint att få ha det när de kommer hem och hälsar på.
Förstår att du oroar dig för din makes rygg!
Jag ber!

kramar om dig!

Till top