ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Mogen gurka

Allmänt Permalink2

Tisdag den 23 juli 2013

 

Ny dag, nya möjligheter.  Solen sken från klar himmel men fortfarande blåser det så mycket att min nacke inte klarar det.

 

Många Frågor kring tån, det är bättre men idag var det illrött igen så jag blev lite orolig. Värmen påverkar svullnaden

 

Var ute en timme på förmiddan, eljest mycket göra inne. Vi körde tvätt för det var bra torkarväder.

 

Tomaterna börjar mogna och idag åt vi första gurkan. Egen  gurka smakar gudomligt och likaså tom aterna ssk de gula.Det är en sån nåd och glädje att få gå till växthuset och hämta. När ajg skuell hämta sallad var det invasionav myror under fiberduken, de for överallt på mig , tydligen svärmade de och fick vingar .Det var så äckligt men nu ikväll var de försvunna, tack och lov

 

Idag steg sonen upp tidigt för fara o få igen sin lagade hörapparat plus nya batterier. Då är det stängt just denna vecka trots att vi ringt sjukhusväxeln för att få veta när det var öppet.

 

Det är mycket stillestånd i bloggvärlden, antar många är bortresta eller är ute så de inte hinner skriva eller läsa.

 

Ikväll tar resten av familjen en lång cykeltur. Kan inte annat än säga att jag är avis och sonen sa helt spontant ”stackars dig mamma som inte får följa med” utan att jag sagt något.

 

Har testat att vara utan arm och benbandage idag för jag var likblek på armarna och underbenen men det var ingen höjdare- Är så svullen och nu ska jag sova med bandagen. Sjukgymnasten sa att jag kunde testa det under sommaren då det blir så kopiöst varmt med alla bandage.

 

Dagens tanke:  Var rädd om din dröm för den ger dig kraft att gå din egen väg, att hitta ditt eget mål

 

 

 

.

 

 

 

#1 - - Cecilia summerar:

Härligt med egen skörd! Men myröverfall kan man ju vara utan...
Jag förstår att du hade velat kunna slänga dig på cykeln och följa med familjen. Oj så jag skulle önska att det forskades fram hjälpmedel som kunde förbättra livet för personer med din typ av skada. Superstadig ståcykel som drevs med handkraft, luftiga och osynliga bandage, mirakelkorsetter osv.
Jag gör det som inte kräver forskning: ber för dig.
Kram

#2 - - tolmia:

Vad härligt med sol och värme.
Jag lider med dig för bandagens skull.
Och för att du inte kan följa med på familjens cykeltur.
Jag ska leta upp mitt resept på tomatsås.
Grattis på din namnsdag med en kram.
Och Guds välsignelse!

Till top