ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gud är en mästare på omöjliga ting

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink2
Skärtorsdag den 28 mars 2013

 

Vaknade av att nacken gjorde så ont. SÅ inte ens sömnen  är mig förunnad.

Såg i tidningen att min väns mamma dött så jag använde tiden att skriva ett brev till henne.

Så roligt att gå kommentarer fårn flera okända läsare, det värmer.Tack Är så glad att ni hittat min blogg

 

Tack och lov har ass varit frisk hela veckan så jag fått massage varje dag.

Ass fattar hur ont  jag har när hon ser nacken o ffa känner på den.

Ja jág funderar på göra en tillbudsanmälan

 

Gårdagen fortsatte i värktecken. Ont överallt inkl i magen.

På lunchen kom maken hem med födelsedagsblommor från MB. Så kul få blommor igen En fin tulpanbukett

 

På eftermddan fick jag ett supertrevligt besök. Finaste I kom. Hon var representant för klädänglabudbärarna. De hade varit i Finkand i helgen hos underbara Ch o B. Då hade Ch sagt att hon tyckte så synd om mig som har så svårt hitta kläder och hon ville ge mig något. Så då hade Ch hittat en jättefin tunika i svart smed sydda stråveck.  DÅ ville I också ge mig något att ha inunder så då hade hon hittat två fina linnen . Tunikan hade hon fått inslagen så vackert på Din Bok  av H. Så här satt jag med två fina paket och jag öppnade dem på mitt långsamma sätt, linda av snöret, rulla upp det. Försiktigt ta bort tapen så man kan använda pappret igen Och där i kartongerna så låg kläderna. .

Snabbt prova  och det blev så snyggt ihop. I hade en superide att vända ena linnen bak och fram och då kom spetsen mkt mer till sin rätt.

Så vilka underbara vänner jag har. Måste varit Gud som viskat i deras öron.

 

Idag har jag inte känt lika mycket svimningskänslor så kanske det vänder nu.

Mamma ringde på förmiddan och läste upp ett stycke om att Gud är en mästare på omöjliga ting. Och det är sant allt från skapelsen, till att sända sin egen Son i Marias kropp till att vi får vara hans barn. Han kan vända det omöjliga i något möjligt. Han kan vända våra svårigheter till något gott. Påskens budskap är ju också att göra det omöjliga möjligt, att besgra döden och uppstå till liv.

 

I år har jag påskris och flera påskiga dekorationer som ger mig påskstämning

 
 
Sonens sexårspåskkort
 
 
Ikväll ville jag gå på Nattvardsmässan i Grisbackakyrkan dit jag brukar gå på skärtorsdag men eftersom maken jobbar i statskyrkan ikväll och skulle åka så tidigt så var det inget alternativ varken att följa med honom, han var tvungen vara så tidigt där, eller vänta i Grisbackakyrkan för det var så olika tider. Jag försökt ringa ngn som jag trodde skulle dit och att då få åka med. Ingen hemma och talade då in i telefonsvararen men inget svar därifrån. Så jag fick bli hemma.
 

Men det var en bra program på tv 2 om kristendomens historia så jag fick ändå lite till livs. Sen är det ju en bibelfilm i kväll att se.

 

Dagens tanke:  Ps 74

1. Du som gick före oss längst in i ångesten,
hjälp oss att finna dig, Herre, i mörkret.
2. Du som bar all vår skuld in i förlåtelsen,
du är vårt hjärtas fred, Jesus, för evigt.
3. Du som med livets bröd går genom tid och rum,
giv oss för varje dag, Kristus, det brödet.
4. Du som går före oss ut i en trasig värld,
sänd oss med fred och bröd, Herre, i världen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
 
 
 
#1 - - Kaela:

Jag drömmer om den dag då jag ska få läsa i din blogg att idag har jag inte ont.
Drömmer och ber om den!

Nu önskar jag dig en riktigt FIN PÅSK!

kramar!!

#2 - - Tolmia:

Roligt att du sparat sonens sexårskort :-)
Hade jag varit du så hade jag gjort en tillbudsanmälan. Det hade jag.
Ber för dig att du ska få njuta av maten i påsk.
Tänker på dig.
Kraaam!

Till top