ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Att tro på änglar

Allmänt Permalink0
Lördag den 29 sept 2013
 

Sov ganska bra men hade så ont i nacken på morgonsidan att jag i sömnen kände värken o hade svårt hitta ngn skön sovställning.

Läste ngr intressanta länkar idag , dels en av Birger Shlaug och dels en av henrik Modeus, en om politik och en om änbglar. De var så bra tt ajg länkar dem till er

”Att tro på änglar är det klokaste han gör, säger Fredrik Modéus:

– En klok och vis person har tillit till vetenskap men också en öppenhet för allt det som vi inte kan se, ta på, väga och mäta. En mogen människa måste vara öppen för det som är större. Därför är det mycket klokt och vist att tro på änglar.

http://www.dagen.se/vardag/darfor-ar-anglar-inte-bara-gulliga/

 

http://www.dagen.se/opinion/en-politiskt-korrekt-gud-ar-inte-gud/?fb_action_ids=664476926903318&fb_action_types=og.likes&fb_source=other_multiline&action_object_map={%22664476926903318%22%3A10150877534385839}&action_type_map={%22664476926903318%22%3A%22og.likes%22}&action_ref_map=[]

 

I övrigt har dagen innehållit kruktömning, disk av krukor, bortkörning av jorden till komposten. Sonen fick så ont av att det var så tungt att han behövde massage och det kunde jag bistå med. Solen tittade fram så då var det riktigt skönt att vara ute en stund. Men min ork är så liten så det blir många vilopass. Fast vi inte vattnat på sistone var det många blommor som var så fina.  Men vi börjar se ett slut.

 

Till middag blev det kokta rödbetor till maken och våfflor med vispgrädde o hjortronsylt/köpt jordgubbssylt till mor, son och flickvän. De stod för gräddningen så det blev så gott,.har längtat så efter att få våfflor.

 

I kväll har jag funderat på min ide till tävlingsbidrag få se om jag hinner få till det. Nu ligger det pärlor överallt.

 

Imorgon är det söndag och helige Mikaels dag. Ser fram emot att få gå i kyrkan, förra helgen missade vi ju det då vi var på resande fot.

 

Dagens tanke:  Att tro är att gå i mörkret med sin hand i Guds fasta hand

 
Till top