ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Fortsatt smärta och sängläge

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink5

Torsdag den 24 april 2014

 

Så tacksam i morse för jag hade fått sova 6-7 timmar i natt och inte vaknat av magen.

 

Men helt slut och så snart jag började äta så började magen bråka.  Och det är så smärtsamt så jag blir helt utslagen liggande på sängen tills kramperna lägger sig.

 

Så snart jag äter ngt så sätter det igårg till och med av lite äggröra. Nu ikväll har jag återgått till coca cola o chips o det är det enda som verkar fungera.

 

Det är som att det skapar ngn slags balans i mina stackars lättretade tarmar  med socker o salt.

 

Har legat hela dagen för det gör mindre ont då och dessutom är jag så svag att ja inte orkar så långa stunder utan planläge.

 

På eftermiddan gick jag och sonen igenom hans  gymnasiearbete och jag fick lära mig mycket om sensorisk hörselnedsättning som är vad han har och repetera annat om hörseln som jag kunnat men som låg i träda. Enligt min bedömning har han gjort ett bra arbete.

 

I kväll ringde goda vännen T och försökte prata med mig. Tyvärr bröts hans telefon minst sju ggr så han fick ringa upp igen och igen men det var kul prata och veta att de ber för mig och orden om att Gud gör under än idag

 

Legat o tjattat lite i kväll med syster och goda vännen M och pratat med annan M i telefon. Behöver ha tag i ngn som kan måla och kitta om våra fönster på södersidan och de hade haft en duktig karl ifjol så få se om jag kn spåra upp honom

 

Nu blir det mera cortison och hoppas få sova i natt. Jag har ett mål imorgon och det är att få gå en stund på trädgårdsmässan här i stan. Den är inte stor till ytan och vi ska först kolla in var toaletterna är och om det finns ngn plats jag kan lägga mig på, men jag har hela vintern sett fram mot att få gå på den med AM. Kul gå med ngn som är intresserad och nu hänger det på att jag får sova och att magen håller sig. Så ni får gärna be

 

Dagens tanke: Det är kampen som driver dig framåt

 

 
 
 

 

 

#1 - - fraudfeeler:

Mycket nöje i morrn'!

#2 - - Cecilia summerar:

Böner med önskan om att utflykten blir av och att din kropp orkar glädjas.
Och så hoppas jag att du fått sova gott inatt och att magen hämtar sig.
Kram

#3 - - tolmia:

Jag hoppas verkligen att du kommer iväg på trädgårdsmässa.
Skönt för dig om du kan få ett avbrott i alla svåra biverkningar.
Tänker på dig nu.
Kram

#4 - - skrivmoster:

Hoppas verkligen att du kan komma iväg på trädgårdsmässan. Du är ju så beundransvärd, som utifrån dina besvär ändå uppbådar kraft för att orka göra det du tycker om. Hoppas ....!!!

Kram från mig

#5 - - carina:

Hej ! Jag hittade din blogg via skrivmoster och känner med dig och ger dig rosor för din vilja. Kram från Carina i Kiruna

Till top