ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Good Friday

Allmänt Permalink1

Långfredag den 18 april 2014

 

Sov till halv tio så tacksam

 

Igår insåg jag att jag inte skulle orka till kyrkan idag utan måste vila för orka på söndag o återhämta mig från gårdagens kraftförlust.

 

Såg tv gudstjänsten. Var en fin predikan.

 

Har sen bara tagit det lugnt idag. Gjort min deklaration. Noga som jag är kollar jag allt och numera kommer ju en del bara på datorn o idag strulade Internet så jag höll på bli tokig innan jag fick fram uppgifterna. Tyvärr får jag restskatt o det är typiskt när man har sjukbidrag. Vill passa på innan behandlingen för då är orken så liten

 

Dagen har varit stillsam och lång. Sonen var hos flickvännen och här har  det varit  så tyst

Eftersom orken är minimal så har jag bara varit inne.

 

Ikväll fick jag duscha o tvätta håret så nu är jag alldeles slut.

 

Goda vännen M ringde. De hade fåt sorg. Det är alltid svårt när nära släktingar dör även om det är väntat o de har plågats länge så är sorgen och saknaden ändå kvar.

 

Min pappa dog ju på kvällen före skärtorsdagen för 7 år sen så påsken är för mig alltid förknippad med pappas död men också att han fick fira den i himlen tillsammans med Jesus. På engelska heter långfredan Good Friday, det tycker jag är ett vackert namn då det svåra och onda besegrades. Jesus vann seger över ondskans och dödens herravälde

 

Dagens tanke: Du död var är din udd?

 

 
Buketten från T

 

#1 - - Sanna:

Visst är det ändå härligt!
Vi vet ju att det inte är slutet; plågan på korset.
kram

Till top