ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gräslig smärta

Allmänt, biverkningar Permalink2

Onsdag den 23 april2014

Vilken natt.

Sov ingenting.Genast jag tagit cortisondosen började hela kroppen koka o klia. Inte somnade jag utan blev superspeedad.i tankarna och städade garderober, planterade blommor etc så när AM kom var jag superspeedad o var o grejade i allt.  Glömde min cortisondos ngr timmar men sen slog det mig att jag inte tagit den och nu minns jag inre om jag bara blandade den eller drack den . Vågar i alla fall inte ta mer.

 

Fy så trött jag varit idag.

På eftermiddan började magvärken, först förstoppning och sen tvärtom med tomkräkningar. Får inte behålla ngt, så snart jag äter vrider det i magen. jag är helt utslagen. Smärtorna höll på ta knäcken på mig, tårarna strömmade ner för kinderna på mig. Så lyckades jag somna då ringde chefen på Frösunda för att hära hur jag mådde o hon hörde att jag inte mådde bra. Får skippa frösundalunchen  i morgon, finns ingen chans att jag orkar.

 

Såg att impecta ska vara på kista trädgårdsmässa o demonstrera om solreglerande bevattningen som nu finns i år o som jag är intresserad av o dessutom ska de ha mässpriser där Skrev till dem o frågade varför de ej kommer till norrland o visar och berättar Ej fått svar Säkert för långt.

 

Så somnade jag igen och då ringde mamma men ingen kan ju veta att jag inte sovit på natten.

 

Nu är mina kinder som tomater och kokar så jag kan inte ha glömt cortisonet.

 

Nu är det dags att ta nytt igen.

 

Maken jobbar ju onsdagskvällar men son o flickvän har kollat mig o pyssla om mig. De har bakat ngn ny sorts havrekakor men jag vågar inte smaka och inte heller dricka kaffe men än en mun.

 

Läser på bröstcancernätverken jag är med i om en del pat som inte har ngr biverkningar av cellgifterna. Varför ska min kropp vara så känslig?

 

Doktorn sa igår att mitt cellgift också kan ta bort all kroppskraft att orka något och det stämmer verkligen. Jag är ju totalt orkeslös även i hjärnan och klarar inte a att ringa o boka saker eller planera. Att ta telefonen är en jätteansträngning. Är kul när ngn ringer men att själv vara den som företar sig det är som omöjligt  och det är så olikt mig som har älskat att ringa o prata med folk

 

Dagens tanke. Det finns någon som känner dig utan och innan och ändå älskar dig

 

 
 
 
 
 
 

 

 

#1 - - Cecilia summerar:

Åh! :-( Jag blir alldeles matt (än mer) av att läsa hur du påverkas av behandlingen. Önskar så att det ska lätta och att du får sova. Du är i mina böner. Tack för att jag ryms i dina! <3

#2 - - Pia:

Men vännen, så himla tråkigt att du alltid får dessa biverkningar. Önskar så att de någon gång kunde överraska med att utebli!! Hoppas du får sova i natt och att du börjar kunna äta och dricka igen.
Kram fina du!

Till top