ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Kaos

Allmänt, biverkningar Permalink9

Valborgsmässoafton 2014

 

Morgonen började mitt i natten –Drömde visserligen om blommor men hosta o slem irriterade. Ett annat problem som dykt upp är morgongegga i ögonen. Har snart inga ögonfransar kvar som fångar upp och då bli ögonen ihopklistrade  och det känns i sömnen så jag vaknar

Så långe sånt fungerar tänker man inte på det o är tacksam men när ögonen inte går få upp då inser man ögonfransarnas betydelse.

De är en sån där grej som jobbar i det tysta, en gåva man knappt vet om. Tänker på mnskr som jobbar i det tysta, de gör en massa saker man först ser när det inte görs, då upptäcker man vad de gjorde.

Paulus ord om att hela kroppen behövs är så sanna, att alla delar är viktiga för helheten

 

Mitt hår blir mindre o mindre, hårbotten syns snart igenom, men jag kan lura mig själv när jag bara tittar framifrån att jag har mkt hår men försöker jag kamma det så är det väldigt ynkligt. Det är dessutom utan liv, sprött o skört. Men det är mitt hår i alla fall

 

Nu äntligen är kl 5.49 denna sega dator ger mig sammanbrott. Tänkte se ngt på svt play för se om jag somnade om men inte ens den funktionen går i gång.

 

Idag blev det en kaos dag. AM som vi redan igår  misstänkte skulle var sjuk idag hade 39 graders feber, hon som var intingad o skulle jobba svarade inte i telefon,  o det var sjukt över allt. Maken var tvungen åka iväg innan ngt var klart o i slutändan blir Am beordrad att jobba tills de fick tag i ngn vik. Jag blev så arg, man skickar inte ut en med 39 graders feber, tyckte så synd om henne.

 

Sen hon fått upp mig sa jag att hon måste sätta sig o vila. Så snart A kunde komma ifrån på jobbet  kom han o skjutsade hem henne.  Sonen slutade tidigare så jag slapp vara själv. Vikarie gick inte att uppbringa och så dålig som jag är själv hade jag inte orkat sätta in ngn okänd i jobb

 

På mig har det nu blivit även bihåleinflammation också. Har sånt tryck över panna o tinningar och jag verkar ha hur mkt slem som helst både i bröst o bihålor

 

Detta var ingen kul influensa ssk inte i kombination med cellgift.

 

Ute började det snöa stora lapphandskar. Verkligen fel tid nu när det inte varit ngn snö i april.

 

Igår upptäckte jag genom fönstret att mina krolliljor är jättestora, när hann de växa upp?  Vi har ju inte färdigstädat rabatterna, maken har grovstädat o klippt men AM o jag skulle ju vara ute ngn fin dag o rensa o gödsla men först måste vi bli friska. Hoppas o ber att AM är tillbaka till veckan

 

Inte blev det ngn festvalborgs middag som man ser på en massa ställen, utan maken gjorde en av sina säkra kort, dvs ugnspannkaka. Och det föll i god jord hos sonen som åt tre bitar o det säger han aldrig hänt förr

 

Vi fick svika vår tradition att åka på Strömbäck på Valborgsfirande, jag är alldeles för dålig o maken ville inte lämna mig. Sonen firar med lite vänner, de hade styrt upp Hamburgargrillning hos en Efskompis så det känns tryggt.

 

Vi såg ”När livet vänder”  på tv. Mycket bra program. Sen var det inget mer att titta på.

 

Sen har jag legat här vid mitt sega Internet. Det tränar tålamodet om inte annat

 

Dagens tanke:  Lyssna och ta till dig det som gör dig gott

 

 

 

 

 

#1 - - tolmia:

Inte kul med seg dator mitt uppe i allt det andra.
Är det nätverket som krånglar? Eller är det själva datorapparaten?
Kram

#2 - - Fraudfeeler:

Stillsamt här med.
Hoppas medicinen tar snabbt så du slipper hostan och slemmet!

#3 - - Fraudfeeler:

Stillsamt här med.
Hoppas medicinen tar snabbt så du slipper hostan och slemmet!

#4 - - Elisabeth:

Hoppas morgondagen blir bättre och att förkylningen ska försvinna. Kramar

#5 - - Sonia:

Nu måste det ju finnas jätteberg av böner hos vår Herre ! När kommer svaren ? Fortsätter iaf att be. Styrkekramar.

#6 - - Cecilia :

Jag väntar på bönesvaren precis som Sonja. Hur mycket mer ska det få krångla innan det vänder och blir bättre för dig... Så ledsen att du ska behöva ha det så besvärligt. Nu önskar jag att både du och din trygga ass snabbt får må bättre.
Datorkrångel kan verkligen ta på krafterna... De redan begränsade.
Kram!

#7 - - Lena:

Jag tycker att du är en helt fantastisk människa. Sedan några månader tillbaka läser jag din blogg och den har fått mig att tänka. Du är så tålig och hoppfull och finner glädje i de små tingen, trots att du drabbats så hårt av sjukdomar. Jag beundrar dig att du har kvar din tro, trots att du drabbats så hårt. Känner stor medkänsla med dig och hoppas att ditt liv snart får en vändning och att allt då blir lättare för dig. Vänligen (med stor kram) Lena

#8 - - Pia:

Men hur mycket elände kan det blir? Håller bara med Sonja och Cecilia!!!
Och hur kan man tvinga ut en med feber? Helt sjuk det med! Jag håller tummarna för snabbt tillfrisknande från förkylningen både för dig och AM.
Kram fina du!

#9 - - Kaela:

Jag blir så starkt berörd av det du skriver om ögonfransarnas funktion och hur jobbigt det är att vara utan dem.
Alla människor behövde läsa detta - när man klagar över småsaker....och inte inser vilken fantastisk kropp man har.

Kramar om dig och önskar bättring i förkylningen för både dig och AM!

Till top