ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Uppståndelsedag

Allmänt, andligt Permalink3
Påskdagen den 20 april 2014

 

Kristus är uppstånden.

 

 

Mina vitsippor har återuppstått

 

 

Solen lyser

Det är uppståndelsegudstjänst idag

 

 

Idag fick hela församlingen gå in med påskliljor o smycka altaret och korset under det vi sjöng Dina händer är fulla av blommor

 

Sen var vi olika röster som ropade Kristus är Uppstånden o församlingen svarade  ”Ja han är sannerligen uppstånden”. Det var mäktigt

 

En fin gudstjänst o S hade en bra predikan som berörde.

Idag var det mässa o jag var en av utdelarna. Det är så häftigt att få dela ut brödet o se in i varje ansikte o se Kristus återspeglas där. Jag blir så rörd. Och även idag kunde jag göra det utan smärta. Jag är helt fokuserad på uppgiften o nåden att få göra det Kan bara tacka Gud för att jag får tjäna mitt i min skröplighet, att han kan använda mig

 

Sen vad det gott med kyrkkaffe

 

Vilat, kokat ägg, sonen stekte prinskorv o jag försökte mig på en libanesisk sallad. Maken dukade o fixade m småplocket. Jag vässade en kniv o lyckades skära mig.  Sen undrade jag varför vi spillt rödbetsspad överallt. Vi hade ju inte ens tagit fram rödbetor.

Det var mitt plåster som lossnat o det blödde rejält. Tack o lov hade jag inte blodat ner ngn mat men själv hade jag blod överallt. Man kunde tro jag hade skurit av fingret så blödde det

 

 A o B kom o delade vår gemenskap, B hade gjort efterrätt, en gudomlig åkerbärs parfait och havreflarn. Vi hade så trevligt. Nu vilar jag för att få nya krafter.

 

Dagens tanke:

 
”Varför blickar ni mot gravens djup?

 

 

 

Han är inte här han lever

Ser ni ej att mörkret tagit slut?

Uppstånden är Guds Son

 

Halleluja se vad som har hänt

Han är inte här han lever

Halleluja ja låt det bli känt

Uppstånden är Guds Son

 

 

Varför stannar ni i mörkrets rum?

Han är inte här han lever

Släpp in ljuset, Guds mysterium

Uppstånden är Guds Son

 

Halleluja se vad som har hänt…

 

Varför vandrar ni så tungsint fram?

Han är inte här han lever,

Ropa ut, gör världen uppmärksam:

Uppstånden är Guds Son

 

Halleluja…..

 

Ps 742

 

#1 - - Sonias:

Blev så glad att se o träffa dig på gudstjänsten ! Precis som du blev jag berörd av predikan. Bad att undrens Gud också ska hela dig ! Styrkekramar !

#2 - - Pia:

Jösses, du måste vara försiktig, Kristina!!! Inte "arbeta på egen hand" ;)
Härligt att du orkade med kyrkan och dessutom vara utdelare. Förstår att det både ger dig och den utdelade mycket!
Nu händer det mycket i naturen. Skulle behöva ge mig ut en sväng, har mest varit inomhus den här påsken..
Kram på dig!

#3 - - Sanna:

Ja, han är sannerligen uppstånden!

Må Gud ge dig styrka när du ska "gå" och vishet när du ska "vila".
Allt gott!
kram

Till top