ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gud ger i överflöd

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink8

Torsdag den 14 augusti 2014

 

Min mage fortsätter o vara urkass. Hur ska detta gå?

Nu har jag börjat ta stoppande medel men det hjälper inte. Är så slut.

 

Idag har jag fått en massa uppmuntringar. Först kom underbara M o henens syster I på besök, M hade med nypotatis, hon vet hur jag älskar de där allra minsta. och morötter, vacker bukett med astrar. I hade med lite hallon.

Sen kom snälla Il med hallon o blåbär. Så glad.

 

Till  middag åt vi färsk potatis o köttbullar. Jag åt mest potatis o smör,  det var som bomull i magen. Sonen älskar också att äta de små färska med skal o smör. Maken höll på äta ihjäl sig så han tömde grytorna.

 

Sen kom Snälla PO med blåbär och då satte vi oss o åt varsin blåbärstallrik så gott.  Jag kände mig så rik och så tacksam till Gud.

Men det var inte slut där. Då ringde MS o kom med lite blåbär så nu blir det blåbärsgröt till middag imorgon.

 

Vilken underbar Gud vi har och vilka underbara tjänare han har.

 

Har tagit imodium idag rmen det verkar inte hjälpa.

 

Kollat lärare på sonens arbetsterapeut program. Tre är gamla klasskompissar till mig från min egen at utbildning och en har jag jobbat med. Hoppas verkligen han ska trivas där.

 

Imorgon får vi träffa dottern igen ska bli så kul.

 

Dagens tanke:  En flagga är vackrast i motvind. (Poul Sörensen)

#1 - - Cecilia :

Morgonbön för dig, din mage och ork - och för hela familjen. Gott att även dottern ska ansluta till gemenskapen så att ni får vara hel familj på samma plats en stund. Kramar och välsignelser!

#2 - - tolmia:

Å vilka fina vänner du har.
Blir lite orolig för dig när jag läder om hur besvärlig din mage är. Vill ju att du ska få njuta fullt ut av sensommaren.
Roligt att dottern kommer.
Böner och kramar.

#3 - - skrivmoster:

SÅ underbart att det finns vänner, som tänker på er och delar med sig av skogens rikedomar och annat som det är tid för nu. Blåbär kanske är bra för att stoppa upp besvären i din mage? Hoppas att du snart kommer i rätt ordning och får slippa ha så svåra besvär. Du är så tålmodig ... Kram från mig som snart lämnar norr.

#4 - - Kaela:

Så härligt att Gud har låtit sitt solsken lysa över dig genom dem som tjänar Honom.
Jag ber innerligt att HGan också ska hjälpa din mage.

Kramar om dig!

#5 - - maria:

Hoppas du har det bra! Skänker dig en tanke.. du har varit tyst här och vi saknar dig på bloggen!

Varm kram

#6 - - tolmia:

Hur är det?
Blir orolig när jag ser att du inte skrivit på länge.
Du brukar ju skriva.
Hur går det med sonens tå?
Och hur mår du själv?
Jag ber nu.

#7 - - Lena:

Hej Ruach! Vart har du tagit vägen? Är van att titta in på din blogg varje kväll och läsa dina kloka tankar. Jag beundrar dig så oerhört, att kunna hitta glädje och styrka i de små sakerna som händer, trots att du är så sjuk och genomgår sådana besvärliga behandlingar. Det är fantastiskt! Nu saknar jag dig på bloggen, är så orolig för dig och undrar vad som hänt? Hoppas att du bara tagit en liten paus i bloggandet. Stor kram från en av dina beundrarinnor Lena

#8 - - tolmia:

Tittar efter inlägg och blir så orolig när jag inte ser något.
Jag fortsätter att be för dig.
Men önskar att du skrev nåt litet.
Kram

Till top