ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Herceptin mummer 7, en jobbig dag

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink1

Torsdag den 28 augusti 2014

 

Vilken hemsk dag när det gäller mitt mående

Magen började krångla redan i går kväll av taxolen och sen i natt. Sen tog cortisonet över med vallningar o klätter på väggarna.

Men fick i all fall fyra timmars sömn o det gladde mig

 

På avdelningen var det fullt så jag skulle få ligga i rotundan men då vågade jag fråga om det inte fanns ngn säng i fyra rummet för jag behövde sova o mådde så dålig. Ja men det   skulle jag få och jag hade så supergullig sköterska idag som dessutom var kristen.

 

Först predmedicinering  innan herceptinet. Fick sova en stund var skönt. Sen bad jag om ett glas saft och då satte magen igång så jag fick tomkräkas av krampen i tarmen .- Fick ringa o be om kräkpåsar. Sköterskan var så gullig o omtänksam funderade omkring av mediciner de skulle kunna ge mig. Hon skrev även ett pm, till min läkare för att påpeka att så här kan jag inte ha det kring behandlingarna  och om man kan byta ordning på preparaten. Då skulle jag få mitt magbesvär hemma o det är lättare än ha det under behandlingen som är nog jobbig i sig.

 

Sen jag kom hem har jag fått i mig en halv efterrättsskål chips o ett glas coca cola mellan alla toabesök.

 

Maken jobbade ikvälll så kompisen M hade lovat komma så jag skulle slippa vara ensam för det vågar jag inte när jag är så här. Vi fick en trevlig kväll o maken kunde vara lugn på jobbet

 

Dagens tanke: För att ha verklig behållning av glädjen behöver man någon att dela den med. /Mark Twain

#1 - - Cecilia :

Känner med dig och skickar välsignelser och kramar

Till top