ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Glädje i hjärtat

Allmänt, biverkningar Permalink1

Fredag den 19 december 2014

 

Trött men vaknade med en glädje i hjärtat- Idag kommer dottern hem.

 

Just nu är biverkningarna mest i muskler och ledfästen. Det är så inflammerat, är som ett pärlband av smärta. Skojade i morse att jag borde vara demonstrationsexempel för sjukgymnaster, de skulle dels kunna lära sig alla fästen bara gn att ta på min kropp sen skulle de fatta vad det är att ha ont. Det är som knivar överallt. Så tacksam för min ass som masserar och för min värkstillande muskelkräm, utan ”hot and cold” skulle jag inte stå ut och inte med whiplashhuvudvärken. Då gnider vi in hela bakhuvudet så håret blir inte vackert men  hellre fett hår och mindre smärta

 

Hann inte så mycket innan sonen for med sin mamma till fotvården. Visade min lapp och hon hade skrivit fel i datorn så hon bad så mycket om ursäkt.

 

Hade fler inflammationer i tårna är förmodligen att jag samlar så mycket vätska och behandlingen som gör det- Hon berättade att hon hade en till kvinna som var som jag.

 

Ssk när man ska ha både fotbäddar o stödstrumpor i skorna så blir det trångt.

 

Har fått en blåsa under trampdynan vid tårna så nu fick jag en kudde som ska avlasta. Det är kul med allt jag ska ha på mig.

 

Fortsatte rensandet av papper o tidningar, blir så trött av det men är ju bara jag som kan göra det.

 

Sen är ju frågan var man ska göra av grejorna man tar bort för att rymma julens saker men nu är krubban, kyrkan, änglakören och tomtelandskapet på plats.

 

Frågade dottern vad hon ville ha till middag, palt eller köttbullar och makaroner. Tänk så bra att mormors palt ligger i frysen och väntar på just en sån här dag.

 

Hon var så lycklig för hon hade blivit erbjuden fler jobbarpass, sen hon kommer ner, är där hon sommarjobbade. I dec får de nästan inget studielån så det är lite tungt att få ihop hyran så jobbarpass är viktiga.

 

Nu är det kväll, ligger här och är så tacksam att i andra ändan av huset ligger den älskade dottern. Flygresan gick bra, det var försenat men huvudsaken var att allt gick bra.

 

Är så trött, la mig after maten och somnade, då ringde svärmor när jag sov som bäst.  Är ju inte lätt veta när jag sover men det tog en stund innan jag var nog vaken, det är tur hon är så bra på att prata att det inte behövs mer än humma med

 

Ikväll har vi bara tagit det lugnt, pratat och sett lite tv.

 

Dagens tanke: Du kommer till oss, ja, du är redan här! Hosianna!

 

 

#1 - - tolmia:

Va kul att dotern kommit!
Hoppas ni får en riktigt bra jul.
Palt är också så gott tycker jag.
Många kramar!

Till top