ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Mirakel på förmiddan, totalt knäckt på em

Allmänt, Guds omsorg Permalink1

Söndag den 21 december 2014

 

Bråttommorgon, både  jag och dottern skulle bli klara för att åka ner till kyrkan. Dottern skulle också vara med i kören. Så härligt få sjunga julens sånger med dess fantastiska budskap.

 

Jag hade dessutom lovat att vara förebedjare vilket kanske inte var det smartaste med tanke på min kraft. Men jag bad om styrka och miraklet inträde igen, jag mår så gott när jag får göra något i kyrkan, kände sån styrka under bönerna och sån glädje att få tjäna Gud så där påtagligt.

Det var bra med folk och kören lät bra, de sjöng under nattvarden och förbönen så då hörde jag dom i mellanrummen när jag inte bad, tråkigt inte kunna både sjunga och be men ajg var ödå med på det mseta i kören

Som slutsång sjöng vi Jul Jul strålande jul, en av mina älsklingsjulsånger. Och det var så stämningsfyllt.

 

Fikade med goda vänner och dottern fikade med en av sina bästa vänner från bibelskolan, det var så kul se deras glädje över att se varann. Sen var det flera Tanzania resenärer som kom och hälsade på henne så nu känner hon igen några inför resan.

Jag har kanske inte berättat att hon ska åka med vår kyrka till Tanzania till påsk för att få se Efs arbete där. Så nu gäller det att hon får ihop pengar till det.

 

Träffade vännen P som bakat sina sesamfröbröd som jag bara älskar. Så tacksam för att hon orkade kavla dem fast hon är handikappad

 

Sen hade jag i ett svagt ögonblock lovat att gå en snabbtur med henne när hon letade julklappar. Då hade jag inte insett att min fot skulle svälla så hemskt av ståendet i kyrkan att jag knappt kunde ha den på foten. Tack och lov kom sonen ner med min rollator eljest hade det aldrig gått.

Själv skulle jag handla blommor till dagens nittioåring

 

Kom hem döslut och var så tacksam att maten var på gång. Stöp i säng och sov för att vakna och fara till min moster som fyller 90 år idag. Tänk att få vara helt klar i huvudet.

De firade henne hos min kusin och när vi kom ditt så visade det sig att min andra kusin från Stenungssund kommit upp och vi konstaterade att det var 11 år sen vi sågs. Vi fick en fin stund runt kaffebordet . Men sen var jag så totalt slut att jag inte visste hur jag skulle orka åka hem. Ligger utmattad i sängen och har ont överallt. Har så tungt med andningen idag, vet inte om det beror på att jag glömde ta min morgon medicin som även innehåller hjärtmedicin. Ber till Gud att jag ska må bättre imorgon

 

Dagens tanke: som vi bad för alla som ville ha förbön

Må Kristus födas som tro i ditt hjärta

Må Kristus födas som hopp i din blick

Må Kristus födas som kärlek i dina händer

 

#1 - - tolmia:

Fantastiskt att du får den kraft du behöver när du är förebedjare. Glad för att du har familj släkt och vänner.
Jag önskar en bra fortsättning på juldagarna.
Och att du slipper ha så ont.
Kramar

Till top