ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Ond rygg och krångel med ugnen

Allmänt Permalink5

Måndag den 22 december 2014

 

Struldag.

På makens lunch stressade vi iväg till Ica för att handla o för att få tag i en rimmad skinka. Maken hade så bråttom att jag inte alls hann titta mig runt som jag tänkt utan det blev det som stod på listan och snabbare handling har jag aldrig gjort och han hann tillbaks till jobbet i tid.

 

Hem och träffade chefen för ass .

 

Så ringde goda vännen M o sa att de var på järnvägen och längtade efter kaffe. Då kom hon med potatislimpa och tropisk kaka. Så Gud och vänner förser

 

Vet ej om turen till affären knäckte min rygg för jag har så ont, det är som ett sår och helt avdomnad. Sonen bad så fint för mig. Han sa även att det spelar ingen roll om vi inte hinner allt vi tänkt för det viktiga är att jag får må bra

 

När vi skulle göra skinkan i ugnen började den leva om ännu mer förskräckligt än innan rep var här. Blir så arg att han inte kollade det när jag sa att det kunde vara fläkten. Nu måste vi ringa igen o betala mint 1500 till för något han skulle kollat när han var här. Gått och bett till Gud att skinkan skulle bli klar o inte ugnen kapsejsa och nu är den klar. Nu gäller det att sonens flickväns kalkonskinka går griljera imorgon

Sillen blev inlagd idag och imorgon kan det bli sillsallad o grötkok o kanske kanske anisbockar. Vi får se.

 

Min andning är mycket sämre och jag vet inte om det beror på att behandlingseffekten avtagit.

Kan inte böja mig framåt utan att bli helt slut och flåsandas. Undrar även hur mycket bråcket påverkar

 

Imorgon är ass ledig så dottern jobbar så då kan jag sova lite längre.  

 

Fick idag veta att en ungdomsbekant dött av sin cancer och så kommer dottern hem och berättar att svärmor till en av henens vänner dött av sin cancer helt abrupt. Det väcker många tankar

 

Dagens tanke: Att stanna upp ibland kan vara enda möjligheten att orka att gå vidare

 

 

#1 - - fraudfeeler:

Kan bara beklaga att jag inte kunde bidra med Rocky Road i år :-(
I alla fall inte före jul som det ser ut.
Har inte gjort någon alls ännu.

#2 - - birgitta:

Hej.
Just nu är klockan 6.30 och jag väntar på barnen.
Hoppas att ugnen håller och du med. Jag la också in sillen igår och när jag kommer hem från jobbet ska skinkan fixas och sallaten och sillsalladen och gröten. Som tur är slutar jag tidigt idag men då började jag 6.15 i stället. Kram syrran Vi hörs.

#3 - - Pia:

Men attans ugn och attans reparatör! :(
Jag hoppas hinna svänga förbi i kväll med en liten julklapp alt i morgon förmiddag.. Funkar det? Träffas en längre stund får vi göra efter julhelgen :)
Kram!!

#4 - - Cecilia :

Han är klok er son! Här är det låga ambitioner, och mest dottern som bakar och fixar, och jag är glad att jag kunde vara med och handla - även om det knappt kändes som att jag såg affären där nerifrån rullstolen. En vanesak kanske.
Nu ber jag att du ska få lättare att andas och mindre ont. Kram

#5 - - Sanna:

Jag vill bara skicka en önskan till dig och de dina om en God Jul
kram

Till top