ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Vilken fin kväll jag fick

Allmänt Permalink1

Tisdag den 16 december 2014

 

Äntligen är jag tillbaka. Jag har varit så trött o slut att jag inte orkat skriva. Förra veckans strul på assistentsidan tog verkligen på mig. Även fredan vart en struldag för vikarien var sjuk så det blev ytterligare vikarie.

Förra veckan avslutades positivt med att min kära mamma kom på besök. Hon åkte med min syster och svåger som skulle hälsa på barnen Mamma är strong, hon är 85 år gamla och har åkt 30 mil men genast satte hon igång och kokade palt, vi fick en sen middag men ack så gott.

 

På lördagen gjorde vi en snabbtur på stan så jag fick köpa lite julklappar och även hon hittade julklappar. Kände mig så glad över detta men plötsligt tog krafterna slut så då var det bara att ringa maken att han skulle hämta oss.

 

Vilade några timmar innan det var dags för julfesten på kyrkan som vi i gudstjänstutskottet var ansvariga för.  Det var ca  86 personer anmälda så lilla salen var rätt full. Det serverades gröt skinka mm.

Efter festen var det luciashow med gospelkören. Det var så vackert och Gud gav så mycket via sångerna. Kände mig så uppbyggd. Min systerdotter sjöng i kören och hann träffa min syster med man och andra systerdottern med man och svärföräldrar så det var kul.

Men jag var så trött när vi kom hem och hade så ont.

 

På söndagen orkade jag inte till kyrkan, hade för ont så maken for själv.  Hann umgås med mamma en stund till innan hon for hem.

 

Igår var så min ordinarie assistent tillbaka. Så skönt. Jag som sovit uruselt på natten somnade om och sov ett par timmar till. Var välbehövligt- Vi skulle ha pmöte så jag var tvungen komma upp.

Am gjorde julköttbullar så nu vilar de i frysen.

 

Natten i natt blev också dålig. Granntjejen som bor i sin farmors hus hade suparfest och spelade musik som dånade i hela vårt hus. Maken gick och ringde på halv ett men de hörde nog aldrig signalen för allt sitt hålligång. Jag tänker på farmor som bett så mycket i det huset. Hon skulle ha sörjt över gårkvällen.

 

Dagen idag har gått i trötthetens tecken. Hade vikarie igen då Am var på stresskliniken idag.

 

Vikarien var så sen att jag hann ringa chefen och fråga efter henne. Förstår inte att man inte ringer o meddelar att man är sen, maken vågar knappt fara till jobbet o lämna mig efter den gången ass helt uteblev.

 

Har sovit flera ggr idag, orkade bara inte var vaken plus jättont i huvudet.

 

Men kvällen blev jättebra, jag brukar få en blomma från kyrkan till jul men nu fick jag fara ut och äta med några goda vänner. De hade kollat med restaurangen att det fanns en soffa där jag kunde ligga så vi fick ett eget rum. På bordet låg ett kort med julhälsning till mig. Maten var så god och jag kunde verkligen njuta. Sen var sällskapet så trevligt, I, I-L och S. Av S fick jag också en blomma. Jag inser att jag inte på flera år varit ute och ätit med goda vänner där man kan surra om allt möjligt och sitta och äta i flera timmar. Jag kände mig som en del av en frisk gemenskap, en sån glädje fyllde mig. Tänk att jag fick göra något sånt. Jag kände mig både vanlig och privilegierad. Så tacksam för den gåvan  

Denna kväll kommer jag bära med mig länge med en sån tacksamhet och glädje.

 

Att jag fått nåden att vara föremål för något som detta gör mig tacksam även till Gud- Så tack EFS, I, IL o S för denna fantastiska kväll.

 

Sen är jag jätteglad för de smycken jag fått sälja . Nu är de postade och jag ber att bärarna skall få känna att Guds välsignelser följer med. Men det finns fler kvar och skulle något du velat ha vara sålt så kolla med mig om jag har någpt liknande

 

Dagens tanke: Bär varandras bördor, det blir inte tungt på det sättet då den är delad

 

 
#1 - - Anonym:

Glädjen och tacksamheten var lika mycket på vår sida ! Styrkekramar !

Till top