ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Fyller år länge

Allmänt, Guds omsorg, andligt, biverkningar Permalink0

 Torsdag den 27 febr 2014

Idag blev jag uppvaktad igen. Först kom goda vännen M med två kassar med bröd som hon bakat till mig  Blev så glad så nu kan ni komma och fika hos oss. Vi fick en trevlig fikastund på förmiddan.

 

Övade sax med sonen, dvs jag är nothållare och avlyssnare. Hans saxlärare är äntligen frisk igen.

 

Läste igenom kvällens avsnitt inför bönegruppen. Vi läser om Paulus resa till Rom och idag tog han ssk upp det med bönen och att ha en bönens kammare och vara regelbunden i bön o bibelläsning. När jag legat på sjukhus är det oftast toaletten som varit min bönens kammare. Det har varit det enda ställe där jag varit ensam och ingen stört. Nu försöker ajg alltid ha en studn av bön o bibelläsning på mogonen innan ass kommer, avstår dagstidningen för att få den stunden. Känner att allt går bättre om jag fått ställa in rätt våglängd. Jag har mer tålamod med dagen o dess händelser då.

 

När bönegruppen kom fick jag så fina lila tulpaner av GB i försenad födelsedags present. SÅ jag kan inte klagar på min ojämna födelsedag.

 

Imorgon är det dags för onkologen igen. Blodprovstagning redan kl 8.15 och sen läkarbesök.

Vet inte om det blir behandling imorgon, men jag hoppas nästan få den ena imorgon och den andra på måndag.

 

Maken tvättade mina hårtestar som är kvar ikväll. Känns bättre med rena hårtester än smutsiga tunna stripor. Börjde må så illa och blev yr ikväll. Hoppas detä rä tillfälligt.

 

Höll ett kontrollerande öga spå sonen som började packa ikväll för sportlovslägret utifall jag måste vara kvar på sjukhuset. .

 

Dagens tanke: Negativa tankar suger all energi men positiva tankar tillför kraft och mod

 

 

Till top