ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Mickelbo

Allmänt Permalink4

Torsdag den 31 juli 2014

 

Det svalare vädret gör att nätterna blir lite bättre. 

Maken var till vårdcentralen o hans blodvärde är fortfarande för lågt så imorgon ska han få en järninfusion till.

 

Under tiden packade jag fikaväskan för vår planerade utflykt.

 

I våras var maken till Mickellbo på utflykt med kyrkans pensionärer och sen dess har han pratat om att vi borde åka dit.

 

Så idag var turen kommmen för denna tur. Vi plockade upp sonen flickvän på busstationen och så körde vi inåt landet.

Fyra och en halv mil från staden ligger detta ställe. Jag trodde inte att det var en sån attraktion men det var massor av bilar när vi kom dit.

 

När maken betalde in oss här jag en röst som hejar så glatt på mig. Det visade sig vara en bekant som jobbade extra där några dagar och som dessutom läser min blogg.

 

Här kunde man nu bese alpackor, dromedarer, grisar, små ponnys, får,  påfåglar, ankor, marsvin , kaniner, kossor mm. Sötast var alpackorna, Vad Gud måste haft roligt när han skapade dom.

Som tur var var det en lagom liten runda att gå, även om jag vilade många gånger o önskade att jag haft rollatorn istället för kryckorna.

 

Vi satte oss vid parkeringen i skuggan och fikade, oj vad gott det smakade. Vi fick sällskap av två svarta får som var så nyfikna på vårt fika.  

 

Jag sov en snutt på vägen hem.

 

I kväll gjorde vi åter en utflykt för att kolla kylfrys. Usch vad less jag är o vad less jag är på försäljare som inte vet något. Snart går det inte längre utan kylen.

 

Dagens tanke:  Nästan inget i naturen är helt perfekt och ändå är det så vackert

 

 

 

#1 - - Cecilia :

Vad fint att ni kom ut på en efterlängtad utflykt! Kram i sommarnatten

#2 - - Helene:

Hej! Vet inte vart ni varit och kollat kyl/frys. Vi åker alltid på matsåke på teg. Vi tycker att de är kunniga, serviceminded och trevliga! Hoppas ni hittar något som passar. Kram Helene

#3 - - Pia:

Åh, så mysigt det lät. Jag och en kompis har pratat om att åka dit. Kanske får göra det i helgen.
Håller med Helene, Mats-Åke på Teg har jag hört mycket gott om..
Kram!

#4 - - Sonia:

Så glad att ni fick denna utflykt ! Önskar dig/er så många fler och mer ork ! Kramar.

Till top