ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Oväntat trevlig dag.

Allmänt, Smycken, biverkningar Permalink1

Lördag den 5 juli 2014

 

Uttröttad  som jag var igår så blev det en mycket orolig sömn i natt. Igår kom syskonbarnen och uppvaktade till sonens student och vi bjöd på middag. Det var en trevlig stund. Men sen var min ork totalt slut. Jag var så trött så jag kunde inte titta med blicken utan  att se dubbelt. Dessutom börjat flagna i huden på händer och fötter så det är en ny biverkan, Hade tänkt duscha men det gick inte för jag var för trött

 

Vaknade o hade så ont i magen och tänkte detta kommer knäcka dagens ev plan. Att åka bil med ev diarre kändes inte lockande.

Har en mkt god vän som fyllt 60 år och som vi ej uppvaktat och snart stundar 61 års dagen så vi hade planerat att vi skulle försöka köra upp till dom idag.

Magen lugnade sig så vi beslöt att fara och ta det lugnt

 

Det var toppenväder, första rasten var på Plantagen där vi inhandlade blommor. Där var en trevlig tjej som erbjöd sig kolla varför Plantagens kundklubb nobbat mig i ett år, så få se om ngt händer nu.

 

Nästa rast var i Ljusvattnet. Där skulle toan besökas men då ngn förskingrat alla toarullar på deras tre toaletter var det bara knipa. Men det blev en bra sträckar på benen paus.

 

Så körde vi lite fel, enl maken beroende på att vägen måste ha byggts om, men jag tror det var för länge sen vi var dit. Insåg att det var innan jag fick igen cancern vi var där senast men de har hälsat på oss många ggr sen dess

 

Så roligt får träffa E o PO. Tyvärr hade värdinnan i städiver tidigare under veckan stukat foten så det var haltande på flera håll. Hon uppskattade verkligen smycket jag gjort så det var kul, men som vanligt  glömde jaeg fota det

 

Vi kunde fika på deras fina altan där jag låg i en hammock. De hade bakat mjukkaka i bagarstugan tidigare i veckan o då det är mitt älsklingsmatbröd så serverades det goda mackor och jag lyckades äta två stycken.

 

Var så skönt där på altanen tyckte jag men både make o E frös så vi flyttade så småningom in för att se en underbart rolig film från hennes 60-årsdag som hennes härliga syskon gjort om henne. Oj vad mycket de fångat av hennes personlighet. SÅ kul. Vi har känt varann i så många år och jag känner alla syskon så det var mycket igenkänning.

 

Sen fick vi en god middag och då hade solen värmt upp altanen så vi kunde äta ute och då fick jag ju ligga och då orkar jag mer.

 

Mitt i allt så kom hennes kusin med fru och barn på besök lagom till efterätten så det var kul för även dom känner vi.

 

Detta blev en så härlig dag med mycket gemenskap och bara vila för mig men med nya intryck, att bara få se solen på himlen när man kör i ett ljuvligt sommarlandskap på väg hem är en upplevelse. Att det är så ljust fortfarande ute, det uppfattar man inte när man bara är hemma i soffan eller sängen. Så jag är så tacksam för denna utflykt.

 

Gissa vad jag hade med mig på väg hem?

Jo en toarulle ifall ngn toa skulle behöva uppsökas på väg hem och så matsäck,dvs hambakad mjukkaka så nu kan jag få njuta flera dagar.

 

Känner mig så nöjd och tacksam över dagen. Det blev en verklig semesterdag men det känns i ryggen nu och sängen kallar.

 

Försökte få kontakt med andra goda vänner som är uppe på sommarsemester och som tänkt hälsa på oss, så jag smsade frän bilen för att höra hur det skulle bli. Men dom stackarna hade blivit  rejält förkylda så det var ju inte kul, varken för dom eller för oss. Jag är ju så infektionskänslig så superförkylning får jag inte drabbas av. Hoppas o ber att de ska krya på sig så vi får träffas för de är så nära vänner. Men än så länge får vi inte glädjen att träffa dom.

 

Nu hoppas jag på en god natts sömn.

 

Dagens tanke:  Gå i någon annans skor och fundera sedan om du vill byta

 

#1 - - Sonia:

Saknade dig på Backen, men förstår att du har haft fullt upp och behöver så väl din vila. Träffade några andra, både "gamla" och "nya" vänner som förgyllde min dag. Nu önskar jag dig en solfylld och läkande vecka !
STYRKEKRAMAR

Till top