ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Rådhusparken

Allmänt, biverkningar Permalink3

Tisdag den 29 juli 2014

 

Sov bättre så glad för det. Mycket av mitt liv dessa veckor blir koncentrerade kring detta med sovandet då jag vet att det snart är dags för ny behandling o sömnbrist.

 

Något jag ändå märker är att jag har väldigt liten ork, den tar slut efter bara jag varit uppe en liten stund.  Vet inte hur den ska förbättras. Pressar mig varje dag att orka lite mera men går inte så bra. Men då detta är min bättre vecka måste jag försöka att göra saker.

 

Vi gjorde en tur till Vita huset, de hade en kylfrys som de skulle ta hem men den var så dyr så det tål att tänkas på, var inte den utgift vi ville ha just nu.

 

Några shorts till mig finns inte att få tag i så det är bara be att mina lappade håller denna sommar.

 

Låg ute en stund på baksidan och pärlade. Sen in o vila i sängen. Ja varvar mellan säng o ute i korta stunder

 

Jag har inte sett den nya Rådhusparken och längtat att få gå där, så i kväll for make, son o jag ner. Vi parkerade så nära som möjligt för att jag skulle orka gå. Solen sken så vackert på älven, måste vara ljuvligt för de som sitter på Sjöbris o äter antar jag , har aldrig själv ätit där.

 

Mycket folk var i farten o vi kände oss som turister för vi är aldrig på stan på kvällarna.  Vi hade tänkt äta en glass där nere men det fanns ingen glasskiosk där. Son o maken gick upp till mac donalds medan jag väntade i parken men där höll de på rengöra glassmaskinen.

 Det slutade med att vi köpte mjukglass på torget o så höll vi i dom o körde bil till nästa nya park och där satte vi oss o tittade ut över älven o njöt och åt glass. Något sådant har vi aldrig gjort förr. Så nu finns ett minne av glass och broparken i samlandet av  minnen

 

 

Hem o tränade att gå några steg efter gatan, måste passa på innan det blir is o snö att få lite muskler i benen.

 

Dagens tanke: Varje litet steg är ett steg framåt och är en framgång att glädjas åt

#1 - - Sonia:

STYRKEKRAMAR !

#2 - - Kaela:

Blir så innerligt glad av att läsa om att du hade en dag att njuta liiiite på i alla fall igår Kristina!
Idag åker Wanda-dottern och hennes familj hem igen.
Längtan blir min del.

Men jag är så glad för att ha fått haft dem i fyra dagar!

Kramar om dig!

#3 - - Annika:

Vad ledsen jag blev då jag läste att du fått avslag från försäkringskassan. Men ge inte upp, till slut kommer det nog ordna sig. Vad mysigt att gå på sta´n en vacker sommarkväll. Brukar själv plocka fram fina minnen för att må bra. Tänker på dig. Kram.

Till top