ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Taxol nummer 11

Allmänt Permalink2

Måndag den 21 juli 2014

 

Oj den som fått sova i morse men maken var uppe ännu tidigare öfr att skjutsa sonen till flyget.

 

Det var rätt mkt köande på onkologen idag, lite personal. Träffade ny doktor hon sa de skulle dra ner på takten på taxol då jag mått så illa efter förra ggn. Mina vita blodkroppar var gränsvärden igen men det gick ge behandling ändå

 

Doktor B kom in o pratade lite med mig. Kul.

 

Fick i alla fall eget rum på skuggsidan. Så trött så jag somnade innan de ens börjat premedicinera.

 

Slötittade på TV vissa vakna stunder sen under själva behandlingen .

 

Hade sett att de skull visa Barnen från Frostmofjället på tv idag  och hade hoppats kunna se den, men det blev bara delar. Den filen är den första filmen jag sett i mitt liv, var när vi bodde i Kalix o den visades i bönhuset på 60 talet. Minns än idag hur gripen jag var av den. Måste kolla om den går se på play

 

När jag skulle åka hem efter sju timmar så kommer fel taxi med fel bår men hon for o hämtade den rätta. Är för mycket vikarier som jobbar så rätt information går inte fram

 

När jag kom hem hade maken lyckats flytta hela mitt smyckebord till sovrummet från vardagsrummet då jag inte orkade packa ihop det i helgen. Är någon intresserad så kom gärna o titta. Sålde inte mycket på trädgårdscaféet men det var ju inte huvudsyftet, blev en hundring till Tanzania men ber Gud välsigna den.

 

Vi åt välsignade rester från helgen till middan men det var så varmt att vi fick sitta på baksidan.

 

Sen har jag legat i skuggan o läst lite grand för inne kan jag inte vara.

 

Sen såg vi det fantastiska programmet med Klaraprästen Carl Erik Salberg och hans fru Overa och om deras arbete i Tanzania och deras tankar kring att arbeta med de föräldralösabarnen där . Såg ni det inte rekommenderar jag det . Heter

http://www.svt.se/dokumentarfilm/en-jamte-i-kilimanjaro

 

Imorgon är det ännu längre dag på sjukhuset, ber att ajg ska få sova då så hjärtat orkar med behandlingen. Och att jag får sömn i natt trots cortisonet. Det blir en märklig känskla de dagar man tar cortison för man vet inte när man ska chansa på att man ska försöka sova för man är inte trött . Kroppen går på högvarv och föräsker men för tidigt går det inte alls och blir det för sent blir man så stressad. Har haft problem med hitta ord när jag pratar sluddrat mm är biverkan av behandlingen

 

Dagens tanke: Varje tanke har en känsla och så hur du tänker påverkar hur du känner och mår

 

 

#1 - - Cecilia summerar:

Så ber jag återigen för din dag och önskar att du har fått sova. Tack för alla fina hälsningar. <3
Kram

#2 - - tolmia:

Åh vilka svåra dagar du har.
Hemskt med de här biverkningarna.
Lider med dig.
Undrar hur du har det nu.
Kramar!

Till top