ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Längtansbesök

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink1

Fredag den 27 juni 2014

 

Idag är en längtans dag, min goda vän M från Uppsala kommer för att sitta vid min bädd och vi ska prata hela helgen.

Så nu vilar jag upp mig för att orka

Inledde övandet av talorganen när en annan god vän ringde idag. E o jag hade inte pratat på ett par månader men vi börjar där vi slutade då.  Vi har känt varann nästan hela livet o våra föräldrar kände varann o hennes pappa o min pappa gick Johannelunds pastorsutbildning tillsammans. Så vänskapen är djupt förankrad. Goda vänner bara finns där för att fortsätta

 

Solen skiner men fick just ett sms att planet är försenat. Hur vågar SAS minska på våra dyrbara minuter? Det är inte ok.

 

Varit så orolig för en annan av mina goda vänner M,  som varit sjuk i nästan en vecka o äntligen kom på sjukhuset igår. Tack o lov ingen stroke men en propp i en nerv till ögat så hon ser dubbelt och ska äta blodförtunnande. Så nu gäller det böner att dubbelseendet återgår-

 

Mammas undersökning gick bra och som hon förstått har de bara sett tarmfickor och det tackar vi Gud för.

 

Ni som undrar hur länge jag ska ha cellgift så vet jag inte, det är nog så länge kroppen orkar med, herceptin brukar vara 17 ggr så det har jag 12 ggr kvar på, dvs ett år om man ger det var fjärde vecka som hittills. Men ajg tar en behandlignsomgång i taget mer orkar man inte tänka på

 

Under väntetiden dök en annan god vän P upp med jordgubbar och vi fick en snabbpratstund. Jordgubbar är mitt älsklingsbär så det blev smarrigt till kvällsfikat

 

  

 

 

Legat ute i dag men det gillade inte ryggen, blev för stor böj i baden badenstolen, måste nog köpa en ny dyna för den har tappat stoppning i svankdelen och det har jag löst med att lägga en kudde där, men det blev för liten kudde idag och då kommer domningarna i rygg o ben som ett brev på posten.

 

Dagens tanke:  En god vän är en gåva att vara rädd om

#1 - - Kaela:

Gläds innerligt med dig över vänners besök.
Vänner är det finaste livet ger oss - och familj - förstås.....
Önskar verkligen att ni haft en riktigt givande helg tillsammans.
Kramar om dig!

Till top