ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

ny dag nya möjligheter

Allmänt Permalink2

 

Torsdag den 26 juni 2014

 

Sov lite bättre och en lugnare mage. Tyvärr utan ork men mindre ont och det är mycket värt.

 

Ass o jag fikade ute, inte ssk varmt men sol.

 

Goda vännen M kom förbi för uppvakta A till studenten o generös som alltid även till M. Jag fick en fin fuxia.

 

I förrgår innan jag överansträngde mig hade jag en tanke att nu vänder det o jag får ork så jag kan göra lite roligare saker, var som om mitt inre klättrade uppåt o öppnade en väg för kreativitet o lust och jag tyckte jag gjort bort en massa tråkiga måsten.

 

Det var då det, nu är orken borta igen o på tisdag är det behandling igen.

 

Längtar efter värme och förmåga att göra små utflykter, typ loppisar eller något trevligt utecafé med någon som har lust umgås med mig.

 

Dagar som innebär för mycket sängläge dränerar mig, bara det vore värme ute blir det bättre.

 

Sonen inbjöd mig att komma till Helena Elisabeth o vara med på deras guidning och andakt som de har. Maken var dit idag i samband med jobbet o de hade varit så duktiga så¨det hoppas jag blir möjligt till veckan.

 

Fick idag veta att en bekant dött av sin cancer, hon var 10 år äldre än jag och hade kämpat i många år. Nu slipper hon smärtan men det blir tomt för många efter henne

 

 Dagens tanke: Imorgon är en annan dag, med ny nåd

 

#1 - - Monica:

När är du färdig med dina behandlingar?

/M

#2 - - Cecilia :

Så oschysst (jag kommer inte på något vuxnare ord just nu) att få känna en glimt av orken och sen bli av med den. Som att hoppets dörrmatta dras undan under fötterna. Jag har upplevt det i min sjukdom med, men slipper oroa mig för behandlingar och svåra biverkningar som du. Jag önskar så innerligt att du ska få en piggare och behandlingsfri tid efter detta, och ber om gudomlig förstärkning åt läkemedlen och samtidigt beskydd från tuffa biverkningar.
Kram

Till top