ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Bäst att passa på

Allmänt, pyssel Permalink4

Tisdag den 6 maj 2014

 

Sov rätt gott. Men vaknade med mardröm om skattemyndigheterna  som förbjöd mig att predika, att be syndabekännelsen och trosbekännelsen. Jag var helt förstörd.

 

Idag kom vikarien i all fall. Vi storrengjorde min säng o alla madrasser, var så mycket damm så det känns skönt fått det vädrat och gjort.

 

Vädret ute är verkligen omväxlande, men idag var det inget hagel i all fall.

 

Min förkylning börjar äntligen gå åt rätt håll. Hostmedicinen har effekt. Men haft ordentligt ont i musklerna idag. Men maten smakar bättre o magen är lugn.  Var så trött känner hur gårdagen ligger kvar.

 

Hade lovat min goda vän P att jag skulle var med på hennes pysselkväll, om jag så bara skulle ligga o prata i min baden badenstol. Kände att det är bäst att passa på innan det är dags för behandling  igen.  Hon hade ordnat en ståplats åt mig. Och jag orkade med hjälp göra lite grand. Så kul.  Kände att det var så länge sen jag gjorde ngt roligt med mina händer, min skaparlust vaknade. På något sätt har jag begravt den för att jag saknar ork. Men jag mår själsligt så mkt bättre om den får fungera.

Jag vet att kroppen kommer protestera i morgon och nacken och ögonen protesterade redan under kvällen Då kom jag på att jag missat optikern idag. Har varit för mkt stress omkring mig de senaste dagarna och då tappar jag såna saker.

 

Igår gick vår dörr i baklås, jag kom inte ut. Testade bägge mina dosor men inget hände Till slut fick jag upp dörren via nyckel. Ringde hjälpmedelscentralen och de lovade komma men än har ingen dykt upp.

 

Har bokat fönstermålning idag via seniorhjälpen men det blir först i slutet av sommaren.

 

Dagens tanke:  Gud som är den store Skaparen har lagt ner skaparförmåga i oss mänskor

#1 - - Pia:

Det var så kul att du kom och jag är så glad att du faktiskt orkade göra så många olika saker :) Ska bli kul att se väskan med tygdecoupaget som du ska ha till kuddarna. Hoppas bara att du inte fick bakslag av detta pysslande i natt/idag..
Kram fina du!

#2 - - Maud:

Så kul att du kunde göra något för själen! Ja visst är det härligt att få använda händerna o skapa. Själv stickar jag små stunder och kopplar av. Skönt att du mår bättre i förkylningen. Kram du tappra kvinna!

#3 - - tolmia:

Även om jag har körigt just nu.
Så finns du ändå i mina tankar och böner.
Kram!

#4 - - tolmia:

Även om jag har körigt just nu.
Så finns du ändå i mina tankar och böner.
Kram!

Till top