ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

mod

Allmänt Permalink2

Kristi Himmelsfärdsdag den  29 maj 2014

 

Fick sova lite bättre i  natt, tack och lov. Men speedad är jag.Dåligt fastevärde  men sen missade ajg ta cortisonet o gensat sjönk mitt värde. Men såg innan lunch att jag ej druckit upp de lösta tabletterna så då tog jag det o då steg sockret från 7 till 15.

 

Maken var ute tidigt  och fixade rabattkanten så nu är det nytt snyggt trä där- Kul få det fint innan studenten-gräset har vuxit så mycket så det blev gräsklippning på både fram och baksida. Lättare nu innan jag fått ut alla min krukor. Eftersom det var första ggn gräsklipparen skulle startas så fick jag be för den och den startade.

 

Så var det handlings dags för maken och sonen gjorde flickvännens mammas potatissallad som han älskar. Så det blev grillat och potatissallad. Naturligtvis försvann solen så vi fick äta inne. Potatissalladen var god.

 

Jag kunde ligga ute en stund på dagen och läsa så det var skönt. Magen krånglar en del men bättre än förra ggn så hoppas det förblir så.

 

Telefon har ringt flera ggr idag, bla M från Uppsala, hon berättade att en muslin som blivit kristen ber för mig, han hade så trosvisst sagt att vad två eller tre kommer överens om att be det ska Gud höra. Själv hade han blivit frälst när Jesus kom in i hans sängkammare och lyfte av all hans ångest. Härligt höra.

 

Make och son har jobbat hårt idag även inne, så det går sakta framåt. Känner att jag måste ha gjort så mycket innan tisdagens operation. Dessutom fyller maken år på onsdag och jag har inte köpt någon present så det måste jag fixa.

Måste planera in lite bak också. Svårt få AM tid räcka till allt jag behöver hjälp med.

 

Idag är det Kristi Himmelsfärdsdag, tänker på att det var mod av Jesus att lämna lärjungarna även om de då skulle få en annan hjälpare. Men det var oxå mod att stå kvar som lärjunge och inte veta säkert vad som nu skullel hända.De fick bara lita på att det  Jesu sagt skulle hända

 

Dagens tanke:  

 

 

 

#1 - - Cecilia :

Kram till dig min vän, som så ofta är i min tanke och bön! Jag gläds åt att dina värden är så fina och önskar det och Guds närvaro ska ge kraft att uthärda de hemska biverkningarna.
Stora kramar <3

#2 - - tolmia:

God fortsättning på Kristi Himmelsfärd.
Bra att jag läste din blogg.
Såg att det var min och makens bröllopsdag tack vare det.
Jag tänker på dig även om jag inte har skrivit så mycket.
Kram!

Till top