ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

läkarbesök

Allmänt, biverkningar Permalink4
Onsdag den 26 nov 2014
 
Var alltför slut igår så jag orkade inte skriva. Ibland känns det som hostan ska ta ihjäl mig.
 
Var igår morse tidigt på onkologen för provtagning. När sköterskan skulle logga in  mig säger hon men du skulle ju vara här imorgon. Nej säger jag på kallelsen stårdet tisdag o när jag anmälde mig  så sa de inget om att det var fel dag. Ja sa sköterskan då, sekreteraren kan ju ha skrivit fel men självklart tänkte jag, kan jag ha tagit fel på dag, det kommer ju visa sig om min doktor inte kommer
Denna gång krånglade porten mer än vanligt men jag bad och andades och lyfte armar, och vred på huvudet och hostade och till slut hade vi fyllt provrören. Då var jag slut andningsmässigt.Lämnade in proverna på labbet.
 
Sen fick jag ett vilrum på mottagningen. Jag var så fruktansvärt trött att jag sov en stund.Sen kom go B in och hälsade på mig trots att hon hade så mkt att göra på avdelningen.Det är inte dumt att ha en onkologiläkare som en av  sina bästa vänner.
 
Sen kom min doktor och det var ju rätt dag.Hon hade hört om  min feber och lyssnade noga på lungorna men de lät bra nu.
Mina prover var bra men de hade inte fått crp så det var det som skulle avgöra om jag får behandling på måndag.
Hon hade kollat upp om jag kunde få en spruita en gång per år för min benskörhet och jag kvalifierade för det.Tänk att en artikel i en veckotidning kunde leda mig in på den tanken  då det inte funkar med den veckovisa tabketten. Jag kan ju inte stiga upp o ta tabletten och vara stående i flera timmar .Det är sånt som kan fungera för de som kan sitta men inte för mig.Så det kvarstående problemet är om de får ge den på onkologen så jag slipper fara på vårdcentalen .Det är så skönt med en läkare som vill underlätta för mig.
 
Crp var inte klar när jag for hem så de skulel ringa om jag behövde komma upp på fredag o lämna nytt prov.
 
Jag bheöver inte ta nästa cellgift julveckan vilket skulel varit tidsmässigt rätt utan hon hade tänkt att jag skulle göra det nyårsveckan.Det känns mycket bättre.Då får jag må som bäst över julafton då dottern är hemma och kanske kan jag njuta av maten.
 
Sen var det jättekö när jag skulle  boka tid för måndan, jag var så slut av att stå och vänta. Men till ist så fick ag tid kl 10 och löfte om eget rum
 
Hemma blev det sängen. Sen ökade hostan rejält.Så svårt prata. Drack varmt .
 
På kvällen sammanträde med gudstjänstutskottet,.trevligt men min hosta gjorde mitt pratande till en jobbig ansträngning.  Vi planerade bl julfesten och gick igenom våren  i stora drag.ansträngning
 
Igår kväll tog jag cocillicna och det gjorde att jag sov och hostade mindre. Hostan har varit något bättre idag.
Vi har fixat bort nästan alla pärlor nu och det är så snyggt i byrån och i bokhyllan.
 
Onkologens sköterska ringde och sa att crp var nere på sex så det var ok med behandling. Så gulligt att ringa  och säga att det var bra
 
Fick idag veta att jag vunnit ett till första och andra pris i helgens smyckeutmaningar. Det gläder mig så.
Gjorde klart tre hängen som Am köpt av mig.
 
Nu ska jag gå  till sängs
 
Dagens tanke:Våga stanna upp och ta dig tid att reflektera över ditt liv
 
#1 - - fraudfeeler:

Positiva besked. Både dina värden och att du får fira jul när du mår om bäst!

#2 - - Maud:

Trevlig pratstund i telefonen igår kväll. Det gjorde ju hostan sämre förstås men svårt sluta när vi inte pratat på länge. Jag läste i en annan tidning att mörk choklad ska hjälpa mot hosta då det innehåller theobromin. Så bra att något så gott också är nyttigt! Inte fel att prova. Hoppas du kryar på dig snart. Kram.

#3 - - tolmia:

Tack jättemycket för det vackra halsbandet som kom med posten.
Blev så glad!
Så skönt att du slipper behandling i julveckan.
Kram.
Ber för att din hosta blir bra.

#4 - - Cecilia :

Så skönt att du slipper behandling i julveckan, och kan få chans att må så lite dåligt som möjligt då.
Kram och ta hand om dig

Till top