ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Whiplashhuvudvärk igen

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink2

Fredag den 21 november 2014

 

Kort rapport. Var på fotvården och hon höll på jättelänge idag. Jag har fått svamp emellan två tår därför läker inte sårsprickan.

Sen hade en nagelbit skapat en tagg så hon fick rensa upp där, det gjorde så ont att jag höll på ramla ur stolen. Tror jag spände mig ordentligt kände det i hela kroppen. Innan vi lämnade sjukhuset tog vi en kopp kaffe.

 

Sen fick jag så våldsam whiplashhuvudvärk att jag trodde jag skulle kräkas. Sov en stund tog panodil o nu är det lite bättre. Men är så utslagen och jag har fortfarande 38 i feber trots alvedon

 

Fick en så ljuvlig blombukett av M, J o M i rosa och lila med blomsterbud. Blev så glad. Tack och lov för det roliga som händer så man orkar kämpa.

 

Fina B o P ringde ikväll. B tyckte jag skulle ha ringt onkologen tidigare men hon vet ju hur jag är. Men hon peppade mig till en annan gång, kanske jag minns det då

 

Dagens tanke: Livet är för kort för att vara någon annan

#1 - - Cecilia :

Många kramar och ett tips från en evighetsfebrare:
2 x 500 mg Alvedon/Panodil + 400 mg Ipren (eller annan Ibuprofen) är den cocktail jag tar till ibland för att stå ut. Det gör mig inte feberfri men lindrar betydligt mer än bara paracetamol.

#2 - - Elisabeth:

Hej. Hoppas febern ger sig nu.
Jag tyckte ju redan i tisdags att du skulle ringa onkologen...
Styrkkram

Till top