ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

fredagsgrått

Allmänt, biverkningar Permalink1

 

Fredag den 24 oktober 2014

 

En bättre natt men det kan man inte säga om vädret.

Det har blåst och regnat och min assistent var totalblöt när hon kom för då hade en grannbil dränkt henne när den körde förbi. Tack o lov hade vi kläder att låna henne så hon slapp gå blöt o bli sjuk

 

Så trots att jag längtar ut så längtar jag inte ut i det vädret.

 

Även denna dag har tillbringats i sängen men mindre ont i magen. Svullnaden är lite mindre också för idag drev de vätskedrivande så var tionde minut var det dags. Det blir man också trött av när det är jobbigt stiga upp . Men det är bara bita ihop så vida man inte vill ha det blött i sängen.

 

Idag gjorde vi kyckling i slowcookern och den blev riktigt mör o bra och lättäten.

 

Maken suckade lite för att fara och handla på Ica Maxi och själv var jag avundsjuk på detta äventyr. Vi har olika referenser till vad som är roligt och omväxlande och vad det betyder att komma hemifrån.

Men jag inser att både ur smittorisk när man är infektionskänslig och ur orkesförmåga så var det inget alternativ att ens tänka på att följa med.

 

Så jag låg och halvsov under tiden, sen ringde jag mamma som inte mått bra. Tur min syster kommer hem i helgen och kan ha koll på henne.

 

Såg på Skavlan och doktor Mukwege. När man hör honom berätta om våldet i Kongo som inte beror på religion inte svält, inte krig utan på att få kontroll över mineralen som används i våra telefoner t ex och där vapnet är våldtäkter på kvinnor o barn blir  man förtvivlad. Vad är det för värld vi lever i? Hur kan man begå våldtäkt på en tvååring?

 

När man hör sånt här kommer det in under skinnet, vad har jag att klaga på som lever i ett land där jag inte behöver vara rädd? Våra bekymmer blir rätt små i proportion och ändå vet jag att många har så svårt att klara sina liv även här.

 

Dagens tanke: Även fast jag inte ser och inte förstår väljer jag att förtrösta på Dig

 

 

 

 

 

#1 - - tolmia:

Vi har också jättetråkigt väder.
Oj vad hemskt du berättade från Skavlan..
Kram och bön för dig.

Till top