ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gud ger bevis för sin omsorg

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink1

 

Onsdag den 22 oktober 2014

 

Sov bättre i natt, tog faktiskt en värktablett innan jag somnade så det kanske hjälpte till. Vaknade som en pionröd kokande tomat med klåda över hela kroppen

 

Idag har jag fått tre telefonsamtal  så roligt.

Dessutom ä r jag klar med huvuddragen i predikan.

 

Min mage trasslar så nu blev det dimortablett.  Så få se om jag får behålla middan.

 

Med posten idag kom ett bevis att Gud är med i min predikan. Jag hade tänkt ha en spec grej som demonstration i min predikan men hade inget lämpligt. Då får jag med posten idag ett brev från en vän, A, som jag ej har så mkt kontakt med men som  läser bloggen . Hon kunde inte ha haft en aning om att jag behövde  detta  och så skickar hon det på sin väg till Spanien

 

Tala om att få vara Guds redskap och ge mig visshet om att Gud vill säga det till mig  att jag är på rätt väg i predikan. Så glad jag blev.

 

 Det gick bra för sonen på tentan så nu är det dags för nästa på måndag. Tror aldrig jag sett honom så orolig innan som för denna  gång. Men tydligen blir han kolugn när han väl sitter där

 

Dagens tanke:

 

Alla möter vi det som vi måste kämpa med. Men ibland tror vi att vi är ensamma i det svåra  och då behöver vi vänner som älskar oss och som delar livet. Och framförallt en visshet om att Gud är med oss (tankar ur min kommande predikan)

 

#1 - - fraudfeeler:

Man baxnar! Att du ens orkat tänka på predikan...

Till top