ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gud gör matunder

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink1

Torsdag den 30 oktober 2014

 

Första natten jag bara vaknade några gånger.

 

Jag städade lite till bland pärlorna m3n nacken vill unte

 

Gud välsignade verkligen maten. Vi skulle äta crepes på resterna av igår och det var lite på gränsen om det skulle räcka.

 

Så ringer det på dörren och det är min systerdotter som ska träffa kusinen och hon kom direkt från jobbet  Självklart bjuder jag på mat och vi ber bordsbön och maten räcker o det blir över. Sonen  kollar med pappan hur många han ätit och de hade ätit lika många men när jag la ihop det med mitt och systerdotterns  så var det många fler än vad som fanns när jag ställde fram maten.  Och det otroliga var att det blev över o alla var mätta.

Så nog lönade det sig at be och välsignelsen fungerade precis som då Jesus välsignade fem bröd och två fiskar

 

Sonen skulle verkligen passa till lärare. Systerdotter som håller på med körkortet kom för få hjälp med lite uträkningar och A går igenom det. Jag blir riktigt impad av hasn lugna tydliga förklaringar.

 

Senare på kvällen tog han o jag en liten promenad, var första promenaden sen i somras. Var så skönt. Känner att när jag inte har trädgården att gå ut i så blir det inget naturligt att få luft.

 

Dagens tanke: Vi är alla i varandras nåd

 

 

#1 - - fraudfeeler:

Så roligt att du gick ut en sväng, hoppas det blir mer sånt.

Till top