ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Ullas kondis smörgåstårta och tulpaner

Allmänt, andligt, biverkningar Permalink1

Fredag den 31 oktober 2014

 

Kort men bra natt. Haft bättre dag smärtmässigt, bara några febertoppar

 

Idag var det så välkomnade till mitt nya assistentbolag, Helsa. Vi hade p-möte hemma hos mig med båda verksamhetscheferna ., min barnlediga assistent  och min vikarie och jag. De kom med välkomsttulpaner och en supergod smörgåstårta.

 

 smarrigt

 

 

Vi fick bra information och det känns så bra. Båda verksamhetscheferna känner ju jag sen tidigare då de jobbat på mitt gamla bolag.  Så det känns som att komma hem.

 

 

A stannade kvar en lång stund så vi hann prata igenom vad som hänt under hösten.

 

Idag gjorde AM en afrikansk gryta i slowcookern. Köttet blev så mört att man knappt behövde tugga det. Och jag har faktiskt mått bra på det. Underbart.

 

Idag begravdes min vän som dog i sviterna av en bilolycka, lämnade fyra barn, make, systrar bror mamma och en massa vänner- Sett bilder på facebook och det var så vackert  men ack så sorgligt också. Så svårt förstå.

Kan bara be för hennes anhöriga att Gud ska bära dom .

 

Har ikväll gått in på svenska kyrkans ljuständnign för anhöriga som inta ahr ngn grav att gå till. Min pappa är begraveb i Jämtland så då passade det bra att av dom kyrkor man kunde välja på välja Östersundskyrka och tända ett ljus i trädet

 

http://be.svenskakyrkan.se/#/mittljus kanske du också vill tända ett ljus

 

 

Dagens tanke:  En dag ska vi få möta varann igen

 

 

#1 - - tolmia:

Vad sorgligt med din vän som dog.
Och för hennes familj.
Kramar

Till top