ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Dagen efter valet

Allmänt Permalink2

Måndag den 15 september 2014

 

Sovit så oroligt, drömt att jag var inblandad i miljöpartiet och satt fast som ett garn jag ej kom lös från. Var helt slut och vimsig.

 

Tidningar och tv är fulla av valet och av oro hur det ska gå. Tror mina drömmar undermedvetet är påverkade.  För när jag somnade  mitt på dan så var det åter i valet jag var och jag blev så påverkad att jag blev alldeles förvirrad o vaknade och visste inte var jag var o knappt vem jag var. Mamma ringde o jag hade låtit jättekonstig.

 

I alla fall for jag upp fastande på sjukhuset idag för ta fasteprover till medicinbesöket på torsdag.

Det var så mkt folk där och jag fick vänta länge innan jag fick mina prover tagna. Hade fina K som tog proverna o det gick så bra. Tre ggr har det gått bra med provtagningen så jag kände mig så glad att det fungerade.

 

Men jag var rejält yr av att vara utan mat o dryck så länge. Tack o lov fick jag en säng efter halva väntetiden.

 

Hemma blev det sängen och mat.

 

På eftermiddan låg jag ute i fotbad medan AM fixade på baksidan, tog bort små tråd som slagit rot, vi fixade med min jordlimpa så jag kommer slippa köpa jord under flera år. La över  en presenning för kväva allt rotogräs o att inte hallonen ska komma upp igen Blev så nöjd. Imorgon ska vi nog sätta plommonträdet

 

 När maken kom hem från jobbet målade han fönstret på friggeboden och sågade ner en liten rönn och en del döda grenar vid syrenerna.

 

Själv har jag legat i huvudvärk hela kvällen.

 

Sonen har jobbat med ngt i vetenskapsteorikursen han läser. Han ville ha hjälp men det gick över mitt värkande huvud så jag var bara moraliskt stöd.

 

Dagens tanke: Om man drar ner rullgardinen ser man inte att det är ljust ute

#1 - - Cecilia :

Jag sov också dåligt, drömde så mycket om att jag var politiskt aktiv (i MP :-) ) att det kändes som jag nästan inte hann sova.
Hoppas vi båda sover bättre inatt och att det blir en ovanligt stark morgondag för oss båda. Kram

#2 - - fraudfeeler:

Så skänt att få jobba undan ute och få göra det i det fina vädret.

Till top