ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Desmund Tuto

Allmänt Permalink2

Tisdag den 30 september 2014

 

Fick sova mellan 4-5 timmar i natt så tacksam för det.

Fått nytt nageltrång på annan tå, det är som att när jag samlar vätska så drabbas tårna med ännu mer svullnad o då ryms inte naglarna.

Eftersom jag inte kunde ta vätskedrivande varken i söndags då jag var i kyrkan eller igår på behandling så fick jag springa hela förmiddan.

 

Idag fick de sista tomaterna o gurkan komma in, imorgon ska vi städa ur växthuset.

Vi tömde hushållskomposten på det som blivit jord under ett år så nu ryms vinterns kompost-så skönt få det gjort o under bra väder. Ett fönster hanns också med.

 

Fick idag förklaringen till telefonringandet igår som väckte mig, det var inom sjukhuset så det var därför det gick fram, var fotvården på diabetes mottagningen så jag fick tid redan nu på fredag

 

Min mage har börjat reagera igen , så det verkar vara samma biverkningar.

Var djuriskt trött på eftermiddan somnade ngr minuter men blev väckt av ljud i huset.

 

Idag fick vi tråkigt besked att en av våra underbara grannar som bott på äldreboende sista året dog i söndags. Nu är hon hemma hos Jesus men det känns så tomt efter henne. Så många ggr som jag legat inne i deras soffa och pratat. Allt från blommor till tro. De flyttade hit samtidgit som vi och blev som lite av en extra farmor o farfar

 

I kväll såg jag ett helt fantastiskt program på tv med Desmund Tutu och Anna Hedenborg. Har ni inte sett det försök se det. En så klok människa som är så andlig o rolig och inte stack under stol med sin tro men fick in det så naturligt. Att kunna förlåta det hans folk och han själv gått igenom är stort. Att se människan och Guds verk.

Jag blev så berörd. Önskar jag haft penna o papper så jag kunnat skriva ber viktiga citat och dela med er.

 

Nu är det cortisondags, kokar redan i huden av morgonens dos. Sonen kom just in o sa mamma du är eldröd, ja jag vet det.

 

Ber om änglabeskydd inför nattens vila

 

Dagens tanke: att kunna förlåta är en gåva som helar

#1 - - ulla:

Skönt att behandlingen gick skapligt bra, Nu ber vi att allt ska gå bra för dig och din fina familj.
Ulla

#2 - - tolmia:

Kan du få in svt play?
Där brukar programmen ligga kvar så man kan se dem efteråt.
Eller TV4 play om det är på fyran.
Vad tråkigt med dina grannar.
Kram och bön.

Till top