ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Det började med ett plommonträd men slutade med drömmen om en ny uteplats

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink3

Tisdag den 16 september 2014

 

Ingen bra natt. Föll i drömmen och bet mig i tungan o vaknade o det kändes som jag slog ner i sängen med en stor duns. Vet ej vad som hände men det smärtade

 

På förmiddan vädrade vi garderoben, ska försöka få bort sånt jag ej använt på länge. Är mkt kläder som ej går ha utan bröst.

 

Det håller på bli så fint på baksidan. Är så glad att mitt plommonträdsinköp har fått så många ringar på vattnet.

 

Vi började röja runt syrenerna  och vi hittade hur mkt dött som helst. Vi dvs Am sågade och sågade och jag pekade och det blev finare o finare. Till slut var allt sly och dött material borta och det var uppstädat på marken o alla gamla plattor ligger i en prydlig hög.

 

När jag såg hur fint det blev när det blev uppröjt fick jag en ide att man kanske skulle göra en uteplats där man fick kvällssol och ta  bort båda syrenerna. Sen nästa ide var att man kunde ha ett inglasat uterum där.

Oj vilken ljuvlig dröm det vore, skulle bli så bra och nära från köket och . Men vi måste nog först vinna på postkodlotteriet.

 

Så tills vidare vore en uteplats där inte att förakta, men man måste ju kunna snickra en altan o lite stöd runt om

 Synd min make inte är snickarkunnig.  Men drömmer gör jag

 

Och tacksam är jag för min underbara assistent som älskar att vara ute o greja i trädgården  och få till sånt jag ej kan. Och roligt har vi, det är många skratt som gengjuder mellan alla idéer vi har.. Min ass är verkligen Guds gåva till mig

 

Så glad för vädret som gör att jag kan vara ute så mycket för då står jag ut med mer illamående- Ligger hellre i baden baden ute än i sängen inne. Det skapar en friskare känsla och ger mer ork kämpa.

 

Idag skördade jag min första melon. Det luktar melon så den är klar. Måste bara må bättre i magen innan vi äter den.

 

Magen har värkt så idag, får inte behålla något.

 

Tömde upp litet krukor i kväll men blev så dålig i andningen så jag trodde jag skulle kvävas. Kan inte böja mig framåt utan få kvävningskänsla. Flåsandades så jag kunde inte prata.

 

Dunderhuvudvärk ovanpå det och inte ens tabletterna hjälpte. Får nog behålla för lite vätska. Maken fixade coca cola till mig ikväll.

 

Hoppas det inte blir frost i natt för krukorna är fortfarande ute och det är för mörkt plocka in dem.

 

Imorgon är det dags för datortomografi. Känns gruvensamt men måste lägga allt i Guds händer

 

Dagens tanke: Små förändringar kan väcka stora drömmar

 

 

 

 

#1 - - Fraudfeeler:

Hoppas du inte ligger vaken, utan får en natts vila inför morgondagen!

#2 - - skrivmoster:

Så skönt och trevligt ni har det ute i din trädgård! Det är en gåva när det stämmer bra mellan personer och båda har glädje av varandra!

Tänker på dig och hoppas du har ny kraft denna nya dag. Kramar

#3 - - Cecilia :

Du är i mina böner. Kram <3

Till top