ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gud för bok över infrusna tårar

Allmänt, andligt, biverkningar Permalink3

Tisdag den 2 september 2014

 

Sov hyfsat men det är ju beroende med vad man jämför med.

Min stortå såg inte bra ut idag men eftersom jag väntade på  verksamhetschefen från Helsa så kunde jag ej ligga i såpbad med den.

 

Solen sken i all fall och då stiger humöret.

 

Men jag är så trött efter förra veckans behandling. I och för sig har det inte gått en vecka så det kanske inte är så konstigt men  mentalt tänker man att det gått längre tid eftersom jag brukar ha måndag o tisdag o nu var det onsdag o torsdag.

 

Så jag fåt nog acceptera att jag är slut o inte har  några reserver och då jag haft så besvär från magen blir det inte mkt energi att leva på.  Försöker äta små  måltider men så snart det blir lite för mkt i magen så får jag ont.

 

Verksamhetschefen kom och ska  hjälpa mig med överklagandet ang avslaget på bilbidraget. Jag orkar inte själv driva det.

 

Efter lunch var vi ute, jag i baden baden o AM tog bort en del perenner som blivit förvuxna o spritt sig. Tänk vad städning i rabatten gör mkt.

Själv tänkte jag plocka lite  blomskräp en minut åt gången och så vila,  men jag blev svimfärdig så det var bara hålla sig i planläge.

 

Sen började det spränga i tån och då var den alldeles liga o svullen så det blev fotbad och ny omläggning. Fattar inte vad som händer-

 

Idag har sonen fått en slinga men den är mer omodern än den han hade på högstadiet.  Tyvärr är hans slinga i den ena hörapparaten trasig visade det sig. Tack M för dina tips, har vidarebefordrat dem till honom.

 

När jag blir så slut är det lätt att tappa modet, och när jag ser så många i min närhet som mår dåligt så finns det frågor och tårar. Får man bara gråta ut tårarna går det lättare  men ibland så döljer man dem , de blir som infrusna .

Ibland brukar man frysa in små blommor i iskuber för att ha till ngt festligt. Jag tänker mig att vissa tårar ligger där som infrusna i isblock.  Men för att torkas så måste de komma fram.

 

 DÅ finns det ett så fantastisk t ord i Bibeln som tröstat mig många ggr. Att Gud samlar på våra tårar och skriver upp dem i sin bok Tänker mig att tårarna ligger som

”Du har räknat min flykts dagar. Samla mina tårar i din lägel; de stå ju i din bok.” Ps 56:8

 

 
 
 

Eller Du har mätt upp min oro, dvs det finns en gräns för min oro, det är inte för evigt, ngnstans stoppar det.

 

Dagens tanke: Du har mätt upp min oro

 

#1 - - skrivmoster:

Jag har varit här och läst men inte kommenterat överallt. Tänker ofta på dig och hoppas att det ska gå bra med allt som tynger och finns att ordna med för sonen och dig själv. Bär en oro för min svägerska som är mitt uppe i behandling och nu ligger inlagd p.g.a. "komplikationer". Ni är båda med i mina böner. Varm kram

#2 - - Cecilia :

Ja, när kroppen är skör är det svårare att hålla ifrån sig både egen och andras smärta. Tårar kan vara både läkande och ta på krafterna när de är begränsade. Som hos oss båda.
Jag önskar så att du ska få tillbaka både krafter och aptit/magstabilitet - och att allt praktiskt ska lösa sig för er.
Kram

#3 - - Monica:

När får du sluta med behandlingarna?

/Monica

Till top