ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Hoppet är min vän

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar, växter Permalink4

Måndag den 8 september 2014

 

Haft så ont i bröstryggen och över lungorna  i natt så jag kunde inte sova. Tog till slut en pronaxen o så småningom lättade värken o jag somnade om.

Tungandad, tryck över hjärtat, känner mig orolig varför det är så här.

 

Ass o jag hade blivit inbjudna till Blomsterlandet då vi är vipkunder! Det var 50 % idag på perenner o träd. Det slutade med två rosor för mig, en Astrid Lindgren och en Katrin Blixen

 

 Och ett ryskt plommonträd.

 

Sen hade jag tid hos dietisten .Var lite orolig vad hon skulle säga om min kost, ssk chipsen o cocacolan. Men hon var jätteimponerad över hur jag åt och hur jag hittat lösningar för att få i mig ngt o hon sa att coca cola o chips var som resorb.  Om jag börjar gå ner i vikt måste jag höra av mig däremot behövde jag äta mer protein så jag ej tappar muskler, ssk på kvällen eller förnatten.

 

Fick oroande telefon om att systerdotterns ska opereras idag för hon hade börjat bli blå om benen. Levt i telefon o sms kontakt och oro hela dagen . Gått bejdande.

 

På em planterade vi rosorna och sen låg jag i fotbad med min varande tå, det kommer riktigt mkt nu, medan AM grävde upp svart vinbärsbusken. Det var ett hästjobb få upp den men nu är den väck. Så imorgon ska vi plantera plommonträdet.

 

Sonens flickvän kom hem igår från  Kreta så idag var hon hos oss på middag. Hon var också så supernöjd.

 

Kände mig sen så trött men det var  bönegruppen ikväll och det märkliga är att hur trött och omotiverad man än är innan så ger det så mycket att träffas.

 

Fick veta att systerdottern vaknat efter op, all blodsamling hade ej gått få bort men får hoppas att hon ska börja må bättre nu.

 

Trött men tacksam att op är över.

 

Dagens tanke: Allt ju vilar i min Faders händer skull jag som barn väl ängslas då

 

 

#1 - - Sonia:

STYRKEKRAMAR & BÖNER !!!

#2 - - Annika:

Jag sänder också styrkekramar och böner.

#3 - - fraudfeeler:

Så fina rosor, jag antar att de ska stå i rabatten vid vägen?

#4 - - Pia:

Åh, hoppas allt går bra med henne! Håller tummarna!
Hoppas också att andningen din är bättre nu. Kul att du hittade blommor när du var VIP-kund.
Kram fina du!

Till top