ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Söndag utan fysisk kyrka

Allmänt, biverkningar Permalink2

Söndag den 21 september 2014

 

Sov inge vidare. Magen vill sig inte utan väcker mig med värk.

Insåg att det inte skulle bli någon kyrka för mig idag.

 

Såg tv gudstjänsten från Karlstad.

 

Kände mig lite piggare på em så då pysslade jag med fina P. Bra när man kan ligga i baden baden och klippa ut små ugglor. Men min nacke protesterade rejält sen.

 

Vi lyxade med att köpa två pizzor och dela på.

 

Borde beställa lite mer pärlor, saknar flera färger och nya sorter.

 

Vi har haft hyfsat väder idag men orkade inte göra något ute. Nu verkar det vända så jag är glad för det vi gjort men jag hade behövt några fler dagar med fin väder så vi kunnat  ordna snyggt bland krukor mm i friggeboden.

 

Ikväll kom S från assistansbolaget, som hjälpt mig med överklagan ang bilstöd, förbi. Nu är det bara att be till Gud att nästa myndighet skall bifalla min ansökan. Är så tacksam att jag fått hjälp skriva för min ork var slut.

 

Dagens tanke:  Om du vill ha nyckeln till någon människas hjärta acceptera då denne utan att försöka göra om honom /henne

 

 

 

#1 - - Pia:

Blev så glad att du orkade komma och så blev det så fina ugglesaker! :)

#2 - - Anne:

Nu har jag läst kapp lite. Du får då kämpa med det mesta du med. Skönt att du får hjälp från assistenbolag. Jag klarar det mesta själv än utom städ och att bära saker så det får maken göra. Städet har vi en firma till numera.
Att du fick allergireaktion är inget att leka med, tur att du hade betapred hemma!
Du frågade om min behandling. Jag får Cesplatin och Gemzar, två olika cellgifter som ska ta metastaserna i lungorna. Men teorin är att her2 positiv BC har muterat till trippelnegativ. Därför testar vi detta. Äter 2 betapred per dag och det håller min andning igång utan att jag behöver flåsa.
Kram på dig!

Till top