ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Inför kreta

Allmänt Permalink10
Onsdag den 5e augusti

Jag hade bestämt mig för att jag skulle gå på noliamässan på lördag eftermiddag med familjen. Där skulle vi testa rullstolen, som vi tar med oss till kreta. Det var jättekul men det blev för lång tid upptäckte vi efteråt. Fyra timmar var vi där och när jag kom hem kunde jag inte gå, trots att jag suttit rullstolen hela dagen. Min man och min son fick halvt om halvt bära mig in från bilen till sängen, för att knäna vek sig flera gånger. Men jag fick tag på de trosor som jag var på jakt efter! Sen låg jag i sängen hela dagen fram tills min permis var över och jag behövde åka tillbaka till sjukhuset. På kvällen hade jag så ont att jag fick jag alldeles för stark smärtlindring, vilket dessvärre gjorde att jag sov alldeles för mycket. Därför sov jag hela söndagen.
 
På måndagen fick jag kallelse till både ögon och öron, eftersom man hittat en fraktur efter mitt fall. Frakturen var under ögat där min blåtira är. Nu började jag tänka "ska verkligen min resa inte bli av?". Var är alla mina skyddsänglar? Särskilt när det är så många som ber? Jag blev utskriven på måndagen.
 
Igår, tisdag, tillbringade jag hela eftermiddagen på öron och ögon. Men det såg ingen farlig fraktur utan den ligger still. Så alla tre läkare godkände resan. Att vara på sjukhuset gör mig jättetrött så sen vilade jag resten av dagen.
 
Idag har jag, med hjälp av min assistent, packat inför resan. Bara att packa min medicin tar flera timmar. Så nu hoppas jag på en god natt, och att allt ska gå väl på resan. Be för oss allihopa!
 
Dagens positiva
Sonen har bakat pitekaka som vi ska ha med oss till Kreta!
 
Dagens tanke
Ta dig tid att då och då se en soluppgång eller en solnedgång. Se och upplev kraften och det storslagna i den store skaparens verk.
 
 
En bild från kreta förra gången vi var där
#1 - - Sonia:

Må vägen komma dig /er till mötes.... allt gott önskar jag er !
Och må Gud hålla er i sin hand...
Styrkekramar i massor !

#2 - - Signhild Skrivmoster:

Jag är förundrad över din styrka Kristina! Att orka vara på Nolia där jag knappt "orkar" för det är så många intryck och så mycket folk ... Jag är glad för din skull även om du tycker att det blev väl mycket och tog all din kraft. Nu hoppas och ber jag att du/ni får en helt underbar vistelse på Kreta och att du orkar med att njuta och hämta nya krafter. Allt gott och Guds rika välsignelse över resan! Kramar!

#3 - - EVA:

Önskar dig och familjen en skön och välsignad resa. Ber att du skall få krafter och allt praktiskt skall fungera bra för dig. Önskar dig nya krafter och att du skall få nya krafter och att du skall få uppleva helande i din kropp.

#4 - - Maria o Håkan Holmlund:

Hej Kristina med familj! Gläder oss så mycket att resan blir av! Vi fortsätter att tänka och be för Er alla att resan ska gå bra och att Ni får toppenfina dagar på Kreta! Guds rika välsignelse för varje dag! Kramar / Maria o Håkan

#5 - - Anonym:

Tänker på dig

#6 - - Anonym:

Tänker på dig

#7 - - Anonym:

Du och familjen är verkligen fina människor och jag tycker verkligen om dej och er.// Vivianne

#8 - - Anonym:

"Gud som bär hela skapelsens tyngd på sina skuldror. Vet jag, att du Kristina,att Han ska bära dej." fortsätter be till vår Himmelske Far för dej och familjen./Styrkekram till dej och familjen

#9 - - Tolmia:

Jag önskar och hoppas att din resa varit bra. Förstår om vissa saker kanske varit krångliga.
Men jag hoppas innerligt att du också haft härliga stunder.
Välkommen hem igen.
Kramar.
Hälsningar din vän Tolmia

#10 - - Cecilia :

Jag tittar in då och då och hoppas på att få veta hur du har det och hur det gick på resan. Önskar och ber om lindring, ljus och hopp. Kram

Till top