ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Sjukhuset

Allmänt, biverkningar Permalink4

Fredag den 13 februari 2015

 

Det blev sjukhuset igår. Hade ordentligt ont på morgonen så jag ringde onkologen o de ringde snart upp mig- Var K som ringde. Hon ville prata med doktorn o ringde sen igen o sa att de ville ta prover o kolla mig. Då hade jag dessutom fått feber

 

Fick tag i maken som skjutsade upp mig. De hade så mkt att göra på onken o det var svårt hitta en säng åt mig Men till sist hoppade en sköterska in o tog hand om mig och hittade en säng där jag kunde ligga  Denna gång konstaterade vi att om jag höll andan hela tiden rann blodet bäst så åter konstaterade  jag att det är bra vara körsångare för jag kan hålla andan länge

 

Lämnade in proverna och sen hade den gulliga K bokat ett vilrum åt mig. Blodtrycket var bra 110/70

 

Sov en stund, Eftersom jag varken åt eller drack var magen lugnare. Sen fick jag träffa doktor K har haft henne tidigare. Proverna var bra  men jag skulle fortsätta med imodium och inolaxol. Ta smärtstillande o höra av mig om det blev värre. Men hon tyckte jag skulle fortsätta med cellgiftet i alla fall. Och blev det värre kunde det bli dropp för avlasta magen

 Så tacksam för den fina vård vi har o för att alla känner mig o bryr sig o vet att jag inte klagar i onödan. Syster K kom sen o sa till mig igen att ringa även om det är helg

Så fick jag åka hem

 

Vilade hela kvällen o bad för systerdottern För nu började det krisa till sig, Hon hade värkr men det var  inte nog.  Barnen hade svalt avföring o började bli slött. Jag var jätteorolig o tänkte men snitta då innan ngt händer.

 

Sen ringde mamma o det hade blivit snitt o en liten flicka kom till världen. Tack gode Gud.

Senare på kvällen skickade syster dottern bild på lilla A. Söt och lik sin mamma.

Nu kunde jag somna glad o tacksam.

Tyvärr sov jag inge bra men det var magens fel.

 

 Fick fler bilder idag.

Den andra systerdottern som var på väg hit för sportlov med alla sina tre barn där fick femåringen 39 graders feber o idag är nummer två sjuk. Jag vill ju verkligen träffa dom men jag får ju inte utsättas för smitta.

 

Magen fortsätter att värka men nu är jag nästan förstoppad. Bara jag äter så kommer smärtan.

 

Blev uppvaktad av Am idag o fick en jättefin bok av Jamie Olliver med just de recept  som visas i tv programmet. Så glad.

 

Kvällen har varit lugn, har litet temp men den kommer o går. Sov två gånger

 

Dagens tanke: När världen säger "Ge upp!" viskar Hoppet: "Försök en gång till!

 

 

#1 - - fraudfeeler:

Så bra att du tog kontakt med sjukhuset och fick kolla upp hur det är med kroppen.
Kan bara be att det ger sig.

#2 - - Sonia:

Styrkekramar !

#3 - - Maud:

Åh du kämpe! Du är fantastisk. Helt galet att du ska ha så ont. Ber för att det lugnar sig. Så bra att du ringde sju! Önskar att du får en lugnare Alla Hjärtans dag och likaså i morgon på födelsedagen. kram o Hälsningar från oss i förkylningslägret ;-(

#4 - - Cecilia :

Åh så tungt Kristina! Jag lider med dig och önskar att du slapp slita så ont. Varmaste kramarna

Till top