ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Nu börjar livet

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink2

Onsdag den 21 januari 2015

 

Nu börjar livet, ja frölivet. Jag smittas av alla odlare på nätet och tänker att okey chili ska sättas tidigt, så nu har jgg satt både den som är inköpt i Sverige och den som är direkt importerad  från Thailand. Sonens flickvän köpte ngr chili till mig och tog hem så det blir kul se hur de växer.

 

Så blev det flitiga Lisa, tobaksblommor och på skoj en tomat. Ska se om jag kan klara ljuset med tilläggsbelysningen. Men egentligen är det min assistent som sätter dom

 

Har aldrig haft så fina pelargoner som nu, har haft extra ljus i garaget o de blommar fortfarande och är gröna o fina.

 

Måendet är bättre än förra veckan, har ju nu gått in på fjärde veckan, skulle ju redan haft behandlingen men fick ingen tid förrän i slutet av veckan.

Min trötthet är stor, sover mest varje dag en eller flera ggn och har mer ont i musklerna.

 

Idag gjorde vi en liten affärstur, köpte slags självvattnare att sätta på flaskor, ska ha de till små krukorna i växthuset., plantjord för vara redo, tittade på frön, hade tänkt köpa plantettiketter med de var så dyra så det fick vara.

Så blev det en tur på mataffären, skönt få lite middagstips , jag är helt utan idéer eftersom jag inte har ngn matlust så då är det svårt tänka ut recept.

 

Till sist åkte vi på Olssons tyger, hade sett ett tyg på reklam men det var för dyrt för plånboken.

 

Sen var jag helt färdig så då var sängen skön. Men så roligt att få komma ut

 

Dagens tanke: 5 Mos. 1:30, 31 Herren, er Gud, som går framför er, skall själv strida för er, alldeles som han gjorde för er i Egypten, inför era ögon, och i öknen där du såg hur Herren, din Gud, bar dig, så som en man bär sin son, hela den väg ni vandrade tills ni kom till denna plats.

 

 https://www.youtube.com/watch?v=MNDYTCENqOU&feature=youtu.be

 

 

 

#1 - - Kaela:

Underbart att börja stoppa ner små frön.
För mig blir det inte förrän i början av mars - då vi bor där vi ska.
Men delar din glädje.
Finns ingen förväntan ...nästan...som den som man känner inför spirande frön.
Kramar om dig och sänder varma tankar.

#2 - - tolmia:

Vad roligt att det är dags att ta upp ditt stora intresse igen.
Att så och plantera och se det växa.
Du har en underbar trädgård.
Jag önskar dig en härlig söndag med predikan från din kyrka eller Tv Gudstjänst.
Många kramar

Till top