ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

God fredag

Allmänt, Guds omsorg, biverkningar Permalink4

 Långfredag den 29 mars 2013

 

Sov ganska bra i natt men vaknade med nytillkommen rejäl värk i ländryggen så inte heller idag någon kyrka.

 Men jag har bestämt mig att inte klaga över det o känna att dagen blir förstörd.  Men jag tycker det är svårare att ta till sig påskens budskap om jag inte är i kyrkan, få sjunga de fantastiska psalmerna som ofta är en predikan i sig, få känna delaktighet i Jesu lidande, känna  att påsken är något mer än en vanlig helg, ja det är ju kyrkans största högtid egentligen och därför kan jag  känna att det är tråkigt att de som kan för hälsan inte mer tar vara på möjligheten att gå.  Att på ett ssk sätt påminnas om att Jesus dog för våra synder, vilket lidande han utstod för oss. Att jag får ta mot detta av bara nåd. Det är stort

 

I alla fall såg jag tvgudstjänsten o var tacksam för den. I går såg jag Bibelfilmen och det blir fortsättning i kväll.  Att påminnas om bibelberättelser stärker tron. Ffa att lita på att Gud  är med oss

 

Gulliga I kom förbi med mina kvarglömda fat i Grisbackakyrkan. De hade varit på gudstjänsten som hade varit så bra. Måste höra med S om hon ska lägga ut predikan så jag får ta del av den

 

Vi förmiddagsfikade i växthuset . Kanonskönt.

 

Vilade och tog det lugnt.

Fam L kom på besök och hade fina påskliljor med sig. Så trevligt

 

Nu har vi sett Bibelfilmen, tycker att de fokuserat lite för mycket på kamp och strider och för litet på hur Gud verkligen leder sitt folk och är med dem, gör tecken och under. Men imorgon verkar de komma över till Nya testamentet. Hoppas de mer gör Jesu liv rättvisa.

 

Har också pratat med dottern som återkommit från Danmark. Hon hade haft det jättebra hos sin bibelskolekompis. Kul att hon fick den möjligheten. I kväll hade hon varit i kyrkan på påskmiddag  och var nu lyckligt hemma. Vi saknar henne men jag gläder mig att hon börjar känna sig hemma därnere.

 

Dagens tanke: Spring inte genom livet så fort att du glömmer inte bara var du har varit,
utan vart du är på väg.
Livet är inte bara ett lopp, 
utan en resa som du ska smaka på varje steg längs vägen.....

Ögonblicken - de korta stunderna bildar ditt liv.

Missar du ögonblicket missar du livet!

Publicerat i: Tänkvärt

 

 

 

Till top