ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Gud är god

Allmänt Permalink10

BESÖK på onkologen

 

Naten blev orolig sov så orologt vad skulle röntgen visa skullsn det vara döden som var nästa steg. Hur skulle jag orka med ett sånt e´bessked o hur skulle ajg orak att familjen fick ett säntbesked. Attnbära både min egen sorg o familjens  hur skulle det gå.

 

Vi körde upp med dallrande hjärta i Går  kväll i min kvällsbön Hde jag FÅTT plsalm 103 osm handlan om att gud  botar alla sjukdomar. Jagförskte ta det till mig men ten ti,l 100 % vågade ajg ej vila i det. Maken var jätteorolig.

 

Så kom doktorn o har ett positift besked . Mina lungmetastaser har krympt vilket under och mina metastaser i hjärjnan har också krykpt det är barar en metastas i hjärnan som växt och svällt. Om den fortsätter att växa  så ksansne man till hössten kan gå gå in ogöra en spec strålning mot den. Eftersom jag fortsätteratt  att darra o skaka så ska ajg öka cortisoenet o se om det bklir bättre fick xxå ta socerprov men det var bra. Kände mig så tacksam o bra Gud är god o det går åt rätt håll känns det  som. På måndag ska jag in för förtsatt behandling.

 

Vi åktehem med glädeni hjärtet  sen somnade jag.

 

Tyvärr hr jsg ingen ork för ngt. Försökte packa för åka till jämtland o systers 60årsdag. Men det går inge vidaser. Efter 5 minuter öär jag hekt färrdig.

Så det känns jobbgt

 

#1 - - Fia W:

Så skönt med ett positivt besked. Vi är nog fler än du som väntat på ditt provsvar ;)
Nör det gäller resten så låt det ta den tid det tar, en sak i taget. Äben om jag misstänker att arbetsterapeuten i dig blir rätt otålig. :)
stor kram och trevlig resa.

#2 - - Stina Rudh:

Det gör mej så glad att det äntligen kommer några bra besked! Kräv inte för mycket av dej själv utan spara dina krafter till att bekämpa det onda. Låt de omkring dej göra det mesta åt dej och plocka russinen ur kakan och gör det som är roligast! Du har en så fantastisk familj som kämpar för dej de behöver något att ta i för att hjälpa dej! En sån får man förresten inte hur som helst, man gör sig förtjänt av det! Kram

#3 - - Sonia:

Gläds med dig ! Fortsätter bönesuckarna att allt ska bara bli bättre .
Önskar dig / er fina dagar i Jämtland ! Kram

#4 - - Cessy:

Underbart! Så glad för din o din familjs skull <3 <3 <3 <3

#5 - - Berith Lindström :

Men så fantastiskt!

#6 - - Kaela:

Glädjetårar när jag läser din blogg idag!
Så fantastiskt underbart Kristina.
När jag läste det dök ett bibelord som jag inte minns var det står och inte minns ordagrant...Ungefär så här i alla fall: Skulle jag ge fostret liv men sedan inte ge kraft att föda fram det".

Stor glädjekram!

#7 - - Signhild:

Jag gläd med dig och de dina! Hoppas du får mera ork och att du kan åka till din systers födelsedag och få känna glädje! Skickar många kramar! <3

#8 - - Cecilia:

Oj så skönt det var att läsa detta! Tack och amen och kramen!

#9 - - Annika:

Halleluja, vad Gud är God som helar dig så att metastaserna krymper. Ska be mycket för dig och din familj. Går på 4 veckors semester från och med idag. Ge inte upp. Gud omsluter dig och din familj på alla sidor och ger er styrka.

#10 - - Tolmia:

Vilka positiva besked!
Både för dig och för din familj!
Förstår att ni är glada.
Roligt med bönesvar.
Kramar

Till top