ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Besvikelse - Böner krävs i mängder

Allmänt Permalink3

Lördag den 9 maj 2015

Ja så har jag fått min nya behandling och det känns lite oroväckande. För nu när jag kom på behandlingsavdelningen säger de att jag ska ha perjeta, men doktorn har sagt att jag ska ha halaven.Så jag visste inte vad jag skulle tro. Dessutom var det en ny sköterska som jag aldrig haft. I alla fall fick jag min premedicinering och somnade. Tyvärr väckte sköterskan mig för att höra hur jag mådde vilket jag tyckte var fullständigt onödigt.

När all herceptin gått in, vilket tog nästan hela dan, så fick jag den nya medicinen och den tog bara 5 minuter. Sen fick jag ligga kvar på övervakning tills avdelningen stängdes.

Jag tycker jag mår ovanligt bra efter behandlingen. Dagen efter ringde sköterskan för att höra hur jag mådde och för att tala om hur jag skulle dosera cortisonet.

På eftermiddagen ringde jag och kollade Kreta-resan och blev jättebesviken för det var boende en trappa upp och det går ju inte. Apollo verkar inte kunna göra något åt det så nu står vi där jätteledsna. Men vi hoppas och ber att någon annan resenär ska kunna ta våningen ovanför. Hjälp oss att be. Goda vännen M P ska hjälpa mig att skriva till Apollo för att se om situationen kan ändras.

Min goda doktorsvän ringde och hon säger att jag kan absolut inte fått fel behandling så jag får lite på henne. Min goda vän M har bakar bullar o kakor så jag ska ha något att bjuda på nu i helgen när ,mamma o syster kommer för dopet. Nu är det lördag och jag märker hur jag blir tröttare o tröttare. Håret lossnar mer o mer och nu skriver syster åt mig. Jag mår illa hela tiden, halsbränna, inget är gott, yrsel,. Problem men känsel stickninger mm men än så länge härdar jag ut.

Mentalt mår jag så där. Försöker att förstå alla bortfall och ta det väldigt lugnt. Ber att glädjen ska återvända.

Dagens positiva är att det växer i växthuset o jag hade att bra samtal med min gamla assistent som också saknar mig

Dagens tanke: Ge inte upp livet kan förändras

#1 - - Sonia:

Hela min vän och var med hela familjen ! Det har blivit som ett mantra dag som natt. STYRKEKRAMAR ! <3

#2 - - Elisabeth :

Jag är så glad att du orkade vara med i kyrkan idag på Amandas dopdag.

#3 - - Stina Rudh:

Önskar verkligen av hela mitt hjärta att det ordnar sig med Kretaresan! ❤️

Till top