ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Genom död till liv

Allmänt Permalink3

Tisdag den 12 maj

 

Om än min väg går genom nöd håller du mig vid liv

Vaknade efter 3 tim sömn o kände att jag inte kunde somna om och känner  mig fullständigt slut och lessen. Ska det aldrig ta slut o jag får sova en vanlig natt o få vara glad.

Så mkt oro i mig för framtiden och assistent oro nu om inte min fina plan skulle funka-

Till sist somnade jag om vilket aldrig hänt sen feberuari och drömde om arbetsterapi o att jag jobbade igen

Vaknade igen o kom på några glädjeämnen. Jag kan ju äta med h hand igen o gör det utan att tänka. Jag kan skära maten på talltiken om den är lättskuren och

 Det ör ju ju ngt att vara tacksam för o jag kan bórsta tänderna m höger hand-

Tycker att jag får lite mer ordning på deklarationen men det går sakta-

Dagen blev lite rörig, för mkt som hände så jag blev för trött och sån huvudvärk Men blev bättre med panodil. Till lunch skulle jag koka kaffe då tar jag kaffepulvret o häller det på plattan istället för i kannan. Blir alldeles förskräckt.-Jag håller ju på  bli farlig.

Min syster var os mig och fotade en del av mina smycken som jag ska lägga ut här så ni får en del tips på morsdags presenter och examenspresenter eller bara glada sommar smycken till er självaVill hålla fast vid att Gud ska hela mig  tänker på orden jag fick i fjol att det som är omöjligt för mnskn är möjligt för Gud och som jag tog till mig för mitt helande att de borde fortfarande gälla

 Dagens tanke

;

 



 

#1 - - Signhild Skrivmoster:

Du finns i mina tankar och jag ber för dig.

Kramar!

#2 - - Sonia:

Vi får fortsätta bönekampen ! Som min goda vän sa när jag bad henne ropa till Gud om helande för dig : He can and He will !
Styrkekramar !

#3 - - Tolmia Tolmia:

Vilket fint inlägg!
Att du trots din situation har hopp och även kan se de små saker som är positiva.
Jag hoppas att du kan sätta ut bilder på dina smycken.
Vad bra att ha en syster!
Många kramar.

Till top