ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Tänk att bli upptagen i Guds familj

Allmänt Permalink13
Måndag den 11 maj
Igår var en fantastiskt spännande dag. Jag fick dels vara med på gudstjänst i min älskade kyrka och dels på min systerdotterdotters dop. Att få komma in i kyrkan kändes som att få träda in i en del av himmelen. Jag grät mig igenom den fantastiska gudstjänsten. Amanda som barnet heter skötte sig perfekt under dopet. Först grät hon lite när min systerdotterdotter gav över henne till prästen, men hon blev lugn när hon fick dopvattnet på pannan. Väldigt fint. 
 
Prästen hade en fantastisk predikan om bönen, bland annat hur bönen påverkas av hur ofta man ber och hur många som ber. Det berörde mig djupt. I slutet av gudstjänsten hade vi bönevandring och då bad man bland annat för mig. 
 
Sedan åkte vi till en annan kyrka där vi hade efterfest för Amandas dop. Det fanns pajer och tårtor och gott sällskap. Min make spelade och sjöng. Jag är så glad att jag kunde vara med även om jag blev väldigt trött. Efteråt somnade jag hemma med glasögonen och alla lampor på.
 
Idag har jag varit väldigt utmattad och somnade i växthuset. Sedan ringde de från sjukhuset och någon mer strulig behandling har jag nog aldrig varit med om. För nu fick jag veta att jag ska ha behandling var 8e dag och att det är faktiskt halaven jag ska ha. Nu ska jag in på onsdag och ta prover, träffa en sköterska och berätta hur jag mår och sedan få behandling samma dag. Detta känns inget kul eftersom EFS konferens börjar på Torsdag och jag hade räknat med att åtminstone få gå på Torsdagen när kören ska sjunga. 
 
Just nu är ett böneämne vem som ska jobba extratimmarna hos mig förutom min vanliga assistent, då jag inte får lämnas ensam. Det som känns jobbigt nu inför nästa behandling är att jag redan nu glömmer ännu mer än tidigare och har väldigt svårt att placera vem som säger vad, att få begrepp och handling att fungera ihop. Det får ni gärna också be för.
 
Dagens positiva: hemmagjorda fiskpinnar med potatis och remoladsås blev supergott.
 
Dagens tanke
Vänskap handlar inte om att få, utan att ge.
 
 
 
#1 - - Signhild Skrivmoster:

Så roligt att du kom med till kyrkan och på dopet med efterföljande fest. Förstår att det blev tröttsamt ändå för det blir det även om man inte är sjuk. Allt tar ut sin rätt. Hoppas att det blir nån ordning på allt med din behandling och att du ska få komma på konferensen vid nåt tillfälle i alla fall.

Bönerna fortsätter och tankarna likaså. Varm kram!

#2 - - Pia:

Hej min vän! Tyvärr jobbade Jossan skift så det gick inte :( Dop är mysigt, är så glad att du orkade med allt. Men se där, du hade koll på medicinen, synd att de inte lyssnade på dig.
Jag håller tummarna för att Apologies hjälper er så ni kommer er iväg. Kram fina du!

#3 - - Anonym:

Det skulle stå "att Apollo...."
//Pia

#4 - - Anonym:

Många kramar från oss till er alla . Tänker på er. EB och Richard

#5 - - Anonym:

Gott att höra att du kunde vara med på dopet och att du fick fira gudstjänst i din kyrka. Guds välsignelse och kraft inför nästa behandling. Ber om helande och ny kraft för dig.

#6 - - birgitta:

Det var jättrkul att du orkade vara med och dela denna fina dag med oss. Kram

#7 - - Tolmia:

Vad roligt att du kunde gå på dopet! Woaw. Och efterfest också! Härligt!
Det är dig vält unnt.
Många kramar.

#8 - - Tätti:

Så glad jag blev av att läsa att du kunde vara med på dopet! Ber för dig nu! Kram

#9 - - Sonia:

Styrkekramar och bönesuckar !

#10 - - Ann-Charlotte:

Gläds med dej att Du fick kraft att vara med på den
fina dophögtiden. Ber och hoppas den nya behandlingen gör så att du mår bättre. Jag hoppas
verkligen att Du och din fina familj kommer iväg
till Kreta. Du är en fantastisk kämpe!! Guds välsignelse! Styrkekramar

#11 - - Anonym:

Många kramar från oss till er alla . Tänker på er. EB och Richard

#12 - - Annika:

Vad roligt att maten blev god. Ber för att du ska få kraft att orka med behandlingen och att de ska hitta någon som kan jobba extratimmarna. Ber att du ska uppleva att Gud är dig nära trots det som sker i ditt liv just nu och att han bär dig och din familj. Kram.

#13 - - Maria o Håkan Holmlund:

Kära Kristina! Läser Din blogg regelbundet. Så mycket svårt för Dig att gå igenom, men underbart att läsa att Du kunde vara med i kyrkan och på dopet. Säkert värdefullt för Din systerdotter att du kunde vara med. Du och Din familj är med i våra tankar och böner varje dag. Många hjärtliga hälsningar från Maria o Håkan

Till top