ruach

Ruach är hebreiska och betyder både ande och vind och det är vårt varumärke på våra smycken. Vinden blåser vart den vill och du hör dess sus. Vi vill att våra smycken ska vara som en livgivande vind och jag ber för dem när jag gör dem och hoppas att det ska följa välsignelser med när man bär dem. Numera handlar min blogg mest om hur det är att leva med och överleva bröstcancer, lungcancer och hjärncancer.

Rädsla igen..

Allmänt Permalink9
Dottern som skriver.
 
Återigen kom rädslan över oss. Några ord och så kastas man ner i ett djupt hål av rädsla, oro och frågor.
Igår kväll ringde jag mamma för att säga godnatt, som jag alltid gör. Då svarar pappa och jag hör på hans röst att det har hänt något. Han berättar då att mamma började skaka och fick ett epileptisk anfall. De gav henne kramplösande medicin men efter en halvtimme hände det igen. Efter det förlorade mamma medvetandet och kunde inte prata, bara några osammanhängande ord. Pappa beskrev det som att det var precis som i april då de upptäckte metastaserna i hjärnan.
 
Så var vi nere på botten igen. Känns som man kastas fram och tillbaka som en vante.
 
Jag bokade en flygbiljett från Malmö till Umeå till idag på morgonen.
 
Så ringde pappa mig vid 12 tiden inatt och berättade att mamma hade vaknat och kunde prata igen.
ALLTSÅ VA! Helt ofattbart. Det finns inte ens ord.
 
Mamma minns inte vad som hänt men hon är som vanligt nu, fast tröttare och hon tappar en hel del ord. Vi hjälps åt att försöka förstå varandra och mamma är så glad att hon lever och kan prata även om det är frustrerande att inte alltid få fram det man vill ha sagt. Hon har även fått urinvägsinfektion som kan ha påverkat kramperna.
 
Ikväll har hon målat och haft besök av B. Hon är tacksam och glad för er som hör av er och välkomnar besök.
 
 Dagens tanke
"När ett oväder uppehåller sig i ditt liv och allt du ser är vind, regn, blixtrar och åska,
då är det dags att ta skydd under Guds löftesparaply, sitta still och vänta ut sormen.
Han som tillåter oväder är också Han som tar fram regnbågarna."
 
 
#1 - - Sonia:

Ja det ärju inte bara K som lider utan hela familjen. Jag ber att Gud ska gripa in och att ett under kan ske. Kram till er alla

#2 - - Signhild Skrivmoster:

Det är helt ofattbart ... men tack gode Gud för att det var något som var övergående. Ni får verkligen kastas mellan hopp och förtvivlan. Jag har gått här hela dagen och tänkt på Kristina och er och bett Gud om ett ingripande. Hoppas innerligt att det ska få vara lugnt nu så ni alla får den vila ni behöver. Det tändes ett ljus igen och jag hälsar innerligt till kämpen Kristina och kramar om er alla!

#3 - - ingamaj NOGERSUND:

Så tråkigt o ofattbart tänker på er!!! Livet är inte lätt o beundrar er som har sån kämpaglöd!!!

#4 - - seija lahdenranta:

Vilken kämpe ni har till Mamma och ni hela familjen är otroligt starka. ni har så stark gudstro och tilllit till gud, så ni orkar kämpa. Ber för er och önskar er alla en lugn natt.

#5 - - Tolmia:

Va roligt att Kistina är bättre igen och kan måla och ta emot besök. Vilket fint dagens ord.
Synd att det är nästan 50 mil till er. Jag hade gärna hälsat på om det varit lite närmare.
Skickar kramar

#6 - - Kaela:

Tack för din uppdatering och så underbart att läsa om förbättringen.
Her haft Kristina i tankarna hela tiden sedan jag läste din brors inlägg på Facebook!
Ge Kristina en försiktig kram från mig.

#7 - - Annika:

Ni är omslutna av Gud. Men jag känner igen det där med att man känslomässigt kastas mellan hopp och förtvivlan Har varit med om samma sak. Det är väldigt jobbigt och frustrerande. Vad skönt att hon vaknade upp igen. Gud är med er. Kram.

#8 - - Sanna:

Avkoket av (helst storbladig) persilja är bra mot urinvägsinfektion och det ger ju järn också så det är ju bra. De flesta läkare säger att det är humbug men Gud har ju skapat naturen och jag tror att han har gjort sådant som kan hjälpa oss mot sjukdomar också... Det är inget farligt hur som helst så att prova skadar ju inte om ni vill.
Jag vill bara ge det som jag får när jag läser här....så avgör ju du/ni om ni vill ta till er det eller ej...
Hur som helst fortsätter jag be....
kram

#9 - - Andreas:

Mamma äter mycket squash, för det tror hon på att det hjälper! Vi provar ditt förslag nästa gång hon får det.

Till top